گردشگري گردشگري .

گردشگري

سفر به قلب اروپا توري از شهرهاي پرجذاب و معروف

عوامل تاثيرگذار بر آن پرواز: كيفيت ايرلاين، ساعت پروازي مناسب (زمان ورود به شهر مقصد و استفاده از ساعات روز) و ميزان توقف بين پرواز‌ها (زمان ترانزيت)، مهمترين عواملي است كه هنگام خريد تورهاي اروپايي بايد به آن دقت نماييد. همچنين در صورت مستقيم نبودن پرواز، محل استاپ پرواز، تاثير مستقيم بر مدت زمان پرواز شما خواهد داشت. در حال حاضر، ايرلاين تركيش با توجه به كيفيت هواپيما، ساعت پروازي، مدت زمان توقف و همينطور لوكيشن ترانزيت (فرودگاه استانبول به دليل قرارگيري در مسير مستقيم بين ايران و اروپا)، مناسب‌ترين پرواز به نظر مي‌رسد. اگر پرواز شما با هواپيمايي هايي نظير امارات يا قطر انجام پذير، با توجه به استاپ اين پرواز‌ها در دبي و دوحه، ميزان پرواز شما افزايش چشم‌گيري خواهد داشت.

هتل: ستاره هتل و محل قرارگيري هتل در شهر مقصد، از ديگر عواملي است كه هنگام خريد تور بايد به آن دقت نماييد. دسترسي هتل به ايستگاه‌هاي حمل و نقل شهري از ديگر مواردي است كه هنگام خريد تور، بايد به آن دقت نماييد.

بيمه مسافرتي: هنگامي كه تور خود را خريداري مي‌نماييد، مطمئن شويد كه شما در مدت زمان سفر توسط آژانس بيمه شده‌ايد و هزينه نهايي اعلام شده تور شما شامل بيمه نيز خواهد شد.

گشت‌هاي شهري و وروديه‌ها: بعضي آژانس‌هاي مسافرتي در جهت ارزان‌تر ارائه دادن تورهاي خود، اقدام به حذف گشت‌هاي تور مي‌نمايند و شما مجبور خواهيد بود براي شركت در هر گشت، هزينه‌ جداگانه‌اي را در مقصد بپردازيد. براي كنترل قيمت و افزايش قدرت انتخاب شما، بهتر است كه بعضي از گشت‌ها به صورت آپشنال ارائه شود، اما عدم ارائه هرگونه گشت (صرفا جهت ارزان‌تر ارائه نمودن تور مسافرتي)، بي‌برنامه‌گي را براي سفر شما به ارمغان مي‌آورد.

راهنماي فارسي زبان: راهنما، يكي از مهمترين عواملي است كه مي‌تواند سفر خوشي را برايتان رقم بزند. مجموعه ايوار در كنار راهنمايان خبره‌اي كه سال‌ها در اين زمينه تجربه كسب كرده‌اند، تضمين كافي را براي لذت بردن‌تان از سفر به شما مي‌دهد.

خوشنام براي سفارتخانه‌ها: يكي از مهم‌ترين دلايل شركت در تور اروپا، امكان ريجكت شدن در صورت اقدام به صورت شخصي است؛ اما دقت نماييد كه آژانسي را انتخاب نماييد كه تجربه‌ي اجراي بالا و موفق تورهاي اروپا را داشته باشد، زيرا اعتبار آژانس در كنار مدارك شما، اصلي‌ترين دليل براي دريافت ويزاي شينگن شماست.

با توجه به استقبال و تكميل ظرفيت تورهاي تابستاني، آژانس مسافرتي ايوار پكيج تورهاي پاييز و زمستان ۱۴۰۱ را به صورت كامل ارائه كرده است. تمام تورهاي گروهي اروپا ايوار بر روي هتل چهارستاره با موقعيت بسيار خوب، پرواز تركيش، همراه با بيمه مسافرتي و راهنماي فارسي زبان خواهد بود. اگرچه بعضي از تورهاي پرتقاضاي ايوار نظير تور فرانسه (تور ۸ روزه پاريس) تا آخر سال تكميل ظرفيت شده است، اما همچنان تورهاي تك مسيره به مقاصد اسپانيا، سوئيس، چك و تورهاي تركيبي اروپا داراي ظرفيت هستند.

براي خريد هر محصول، خواندن نظرات كساني كه از آن محصول يا خدمت استفاده كرده‌اند، بهترين راهنما خواهد بود. ايوار به صورت آنلاين، نظر تمام مسافران تورهاي اروپا را بر روي وبسايت خود قرار داده است . اين نظرات بدون سانسور بوده و همه مسافران مي‌توانند نظرات خود را بر روي وبسايت درج نمايند. خواندن كامنت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي و ديدگاه‌هاي شركت بر روي پروفايل گوگل، راهنماي ديگر شما براي انتخاب مناسب يك تور اروپايي است.

هر فصل، زيبايي‌هاي خاص خود را دارد. اگرچه گرماي شديد هم عاملي براي افت كيفيت يك تور محسوب مي‌شود، اما به هرحال تابستان فصل پررونق اروپا به حساب مي‌آيد. علاوه‌بر امكان استفاده از تفريحات آبي، نيازي به حمل لباس‌هاي زمستاني نداريد و مي‌توانيد لذت بيشتري را تجربه كنيد. اما اين نكات، دليلي بر زيبا نبودن اروپا در فصول پاييز و زمستان نيست. علاوه‌بر هزينه كمتر سفر در فصل‌ها، ديگر خبري از صف‌هاي طولاني جاذبه‌ها نخواهد بود و شما با پوشش مناسب، مي‌توانيد همان لذت را البته با هزينه كمتر از سفر خود ببريد.

در وبسايت ايوار

در حال حاضر، تور چك (۶ روزه) است كه با قيمتي ۹۹۰ يورو همراه با هزينه پرواز ارائه شده است. اين قيمت، پايين‌ترين قيمت براي يك تور باكيفيت اروپايي با استاندارد‌هاي بالا است و فرصتي ايده‌آل براي تجربه سفر اروپا و دريافت ويزاي شينگن مي‌باشد. تور تركيبي فرانسه و ايتاليا (۱۱ روزه پاريس، ونيز، رم) نيز با قيمت ۲۳۹۰ يورو همراه با هزينه پرواز در حال حاضر بر روي اين وبسايت قرار گرفته است كه براي يك تور تركيبي با ترانسفر هوايي بين شهري، هزينه بسيار قابل قبولي است.

به گزارش آژانس مسافرتي ايوار، پس از پايان همه‌گيري كرونا و بازگشايي مجدد مرزها، درخواست براي شركت در تور اروپا به شدت افزايش يافته است، اما هزينه تور اروپا در حال حاضر به علت نرخ بالاي تبديل ريال به يورو بالا بوده و اين سفر‌ها براي بسياري از افراد امكان‌پذير نيست.

عوامل متعددي در انتخاب يك تور مسافرتي دخيل است، اما قيمت، همواره يكي از تاثيرگذاري‌ترين عوامل براي انتخاب تور به شمار مي‌رود. با توجه به اينكه در حال حاضر (شهريور ۱۴۰۱) قيمت هر يورو نزديك به ۳۰ هزارتومان مي‌باشد و اگر ميانگين قيمت تورهاي تك مسيره اروپا را ۱۵۰۰ يورو در نظر بگيريد، نزديك به ۴۵ ميليون تومان هزينه يورويي سفر شما (بدون احتساب هزينه پرواز و هزينه‌هاي خوراك و خريد) خواهد بود. اين رقم در صورتي كه تور شما، تور تركيبي اروپا (بيش از يك كشور) باشد، قطعا افزايش خواهد داشت.

عموما تورهاي اروپا در نوروز (هفته آخر اسفند تا ۱۵ فروردين ماه) و فصل تابستان (اوخر خرداد تا انتهاي شهريور) افزايش هزينه خواهند داشت. اما در فصل‌هايي نظير پاييز و زمستان، مي‌توانيد با يك قيمت اقتصادي، تجربه يك سفر اروپايي را داشته باشيد.

منبع: اميگو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۲۹:۵۴ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

پاريس واقعي جستجوي زاويه‌هاي پنهان و زيبايي‌هاي پنهان

كتاب رؤياي پاريس راهنماي كاربردي براي سفر به پاريس است. در اين كتاب كلياتي از تاريخ و جغرافياي كشور فرانسه به ويژه شهر پاريس شرح داده شده است. پيشينه روابط تاريخي بين ايران و فرانسه را نيز در حوزه‌هاي مختلف بررسي شده و مخاطب را به پرسه زدن در محله‌ها، ديدار از بناهاي تاريخي، شگفت زده شدن در موزه‌ها، لذت بردن از فضاي پارك‌ها و ديدار با شخصيت‌هاي آرميده در آرامستان ها دعوت مي‌كند. براي رفع خستگي و تجديد قوا نيز مزه كردن طعم جديد خوردني‌هاي پاريس را در كافه و رستوران‌هاي اين شهر پيشنهاد داده است. همچنين نشان مي‌دهد كه اگر اهل خريد هستيد پاريس بهشت شماست و مي‌توانيد به سراغ مراكز خريد و گالري‌هاي مشهور برويد و ساعت‌ها ببينيد و بچرخيد و خريد كنيد. اگر هم خيلي اهل خريد نيستيد، شايد دوست داشته باشيد؛ كتاب‌هايي بخوانيد يا فيلم‌هايي ببينيد كه داستان آنها در پاريس رخ داده است. حتي اگر مي‌خواهيد از پاريس خارج شويد و به گشت و گذاري‌هاي يك روزه خارج از شهر بپردازيد، پيشنهادهاي جذابي براي مخاطب ارائه شده است.

به گزارش اميگو در اين كتاب پنج تور پياده روي معرفي شده كه از هيچ كجا كپي نشده است. كادرهايي با عنوان راز در اين كتاب ديده مي‌شود كه براي نوشتن آن، كتاب راز پاريس ترجمه و در مكان‌هاي مرتبط بخش‌هايي از آن آورده شده است. كادرهاي ديگري نيز به نام سفرنامه وجود دارد كه براي نوشتن آن ۱۳ سفرنامه از دوره قاجار مطالعه و در اين كادرها استفاده شده است. به عنوان مثال اگر درباره رود سن مطلبي نوشته شده به سفرنامه پيرزاده نائيني درباره اين مكان اشاره شده است. در واقع اين كتاب مخصوص مسافران ايراني نوشته شده است چرا كه در بخشي از آن به روابط علمي و فرهنگي، سياسي ايران و فرانسه نيز پرداخته شد.

در آخرين فصل كتاب برخي نكات ضروري و بخشي از قوانين و مقررات سفر به پاريس نيز آمده است. در صفحه پاياني كتاب، نقشه‌اي از جاذبه‌هاي شهر و مترو وجود دارد كه توسط تيم نويسندگان طراحي شده است. مزه كنيد ، در پاريس حتما طعم هاي جديد را بچشيد.

آژانس ايوار

از معدود مجريان مستقيم تور اروپا در ايران به حساب مي‌آيد. در ميان مقاصد اروپايي، تور فرانسه، پرطرفدارترين و پرتكرارترين محصول ايوار است و تاكنون بيش از ۱۰۰۰ تور تك و تركيبي پاريس توسط اين آژانس مسافرتي اجرا شده است. با پشتوانه اين تجربه و در راستاي رسالت اجتماعي، آژانس ايوار با همكاري فصلنامه گيلكمش، اقدام به تهيه و توليد كتاب‌هايي تحت عنوان «روياي سفر» نموده است. در گام نخست اين فعاليت، كتاب «روياي سفر؛ پاريس» تهيه و توسط نشر رهسپاران در بهار ۱۴۰۰ در هزار و صد نسخه منتشر شده است. هم‌اكنون كار كتاب «روياي سفر؛ ايتاليا» به اتمام رسيده و در مرحله انتشار قرار دارد. همچنين «روياي سفر، سوئيس» گام بعدي ايوار در سري كتاب‌هاي روياي سفر خواهد بود.

شركت خدمات مسافرتي ايوار (www.eavar.com) در سال ۱۳۸۱ و در قالب برگزاري تورهاي فرهنگي دور اروپا براي دانشجويان شروع به كار كرد. اگرچه در طي اين ۲۰ سال، تمامي خدمات گردشگري از جمله بليط هواپيما، رزرو هتل‌هاي داخلي و خارجي، بيمه مسافرتي و … توسط ايوار ارئه گرديده، اما همچنان شهرت ايوار در زمينه اجراي بي‌ نقص تورهاي اروپا است. ايوار اولين مجري تورهاي زميني اروپا از تهران به حساب مي‌آيد و تورهاي يك ماهه دور اروپا (با انجام پرواز در رفت و برگشت) جزو پرطرفدارترين محصولات ايوار است. تورهاي اروپا، آفريقا، آسيا و آمريكاي ايوار به صورت مستقيم و بدون واسطه اجرا مي‌گردد و تمامي مراحل از برنامه‌ريزي سفر، رزرو هتل و پرواز گروهي، بررسي مدارك، دريافت ويزا و اجرا، توسط خود آژانس صورت مي‌پذيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۵۳:۳۰ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

بازديد از آثار تاريخي تور گردشگري پاريس

آب‌وهوا و اقليم متنوع فرانسه باعث شده تا در هر موقع از سال طرفداران خاص خود را داشته باشد. اما بهترين زمان سفر به فرانسه براي شما، چه زماني است؟ براي پاسخ‌دادن به اين سوال بايد نكات متعددي را در نظر بگيريد؛ آيا به‌دنبال خريد يا شركت در يك جشنواره مهمي هستيد؟ يا مي‌خواهيد به دور شلوغي‌، از بناهاي تاريخي و فرهنگي ديدن كنيد؟ همه اين‌ها مي‌تواند روي انتخاب شما تاثير بگذارد.

بهار و پاييز فرانسه، خنك و نسبتاً خشك است و مي‌توانيد به‌دور از شلوغي فصل‌ اوج سفر‌ها، از جاذبه‌هاي گردشگري فرانسه ديدن كنيد. اما تابستان، با گرمايي لذت‌بخش و آفتاب درخشان خود از انبوه گردشگراني كه هواي گشت‌وگذار در پاريس و آفتاب‌گرفتن در سواحل جنوب فرانسه را دارند، استقبال مي‌كند. در آخر، خيابان‌هاي چراغاني پاريس در زمستان و بابا‌نوئل‌ها و درختان كريسمسي كه با بسته‌هاي هديه و شكلات‌هاي رنگي تزئين شده‌اند، رنگ عشق و شادي را بر چهره سرد و سوزناك شهر در زمستان مي‌پاشد.

اگر اهل خريد هستيد، جشنواره‌هاي تخفيف تابستانه و زمستانه پاريس در ماه‌هاي دي تا بهمن و خرداد تا اواخر مرداد، بهترين فرصت است تا چمدانتان را از برند‌هاي معروف و اجناس با‌كيفيت خارجي پر كنيد.

برخي از شما نيز ترجيح مي‌دهيد در ايام جشنواره‌ها و فستيوال‌هاي جهاني به فرانسه سفر كنيد؛ روز ملي باستيل در چهاردهم جولاي (۲۳ تير)، جشن مردي گراس (Mardi Gras) بين بهمن تا اسفند (فوريه تا مارس)، نمايش گاوبازي و جشن‌هاي محلي داكس فريا (Dax Feria) در اواخر مرداد (اواسط آگوست) و كارناوال ۱۵ روزه نيس (The Carnival of Nice) در ماه بهمن (فوريه)، از مهم‌ترين جشنواره‌هايي است كه مي‌توانيد در آن شركت كنيد و شب‌ها نيز، به آتش‌بازي‌هاي رنگارنگ در آسمان چشم بدوزيد.

اگر مي‌خواهيد از هزينه سفر به فرانسه سر دربياوريد

بايد بدانيد كه هزينه سفر به فرانسه، مستقيماً به انتخاب‌هاي شما بستگي دارد؛ اينكه در هتل ۴ ستاره اقامت كنيد يا چند شبي را در هاستل‌هاي پاريس بگذرانيد؛ براي حمل‌ونقل از تاكسي استفاده كنيد يا با مترو‌هاي سريع‌السير پاريس، شمال تا جنوب شهر را طي كنيد؛ و حتي نوع غذايي كه ميل مي‌كنيد، مي‌تواند روي بودجه سفر شما تاثير بگذارد.

براي حمل‌ونقل عمومي در فرانسه، گزينه‌هاي زيادي از تاكسي‌هاي بين‌شهري تا مترو وجود دارد. حداقل كرايه رفت‌وآمد با تاكسي‌هاي پاريس، حدود ۷ يورو است و به‌‌ازاي هر كيلومتر حدود ۱.۲ يورو به هزينه رفت‌‌وآمد اضافه مي‌شود.

اتوبوس‌هاي پاريس اما ارزان‌ترند، هزينه رفت‌وآمد با اتوبوس‌هاي پاريس بين ۲ تا ۴ يورو است كه در مسافت‌هاي طولاني به ۱۰ تا ۱۴ يورو هم مي‌رسد. همچنين، با خريد يك بليط ۲ يورويي يا يك بسته‌ بليط ده‌تايي به مبلغ ۱۶.۹۰ يورو، مي‌توانيد از مترو پاريس استفاده كنيد.

هزينه غذا در فرانسه متوسط بين ۱۷ تا ۶۰ يورو است. اگر به دنبال غذاهاي ارزان‌تر هستيد، مك‌دونالد مي‌تواند گزينه‌اي ايده‌‌آل براي شما باشد. ارزان‌ترين غذا در فروشگاه‌هاي مك دونالد، حدود ۱۰ يورو است و براي خريد يك بطري آب هم بايد حدود ۲ يورو هزينه كنيد.

اقامت شما، بخش بزرگي از بودجه سفرتان را شامل مي‌شود. هزينه ارزان‌ترين اقامتگاه‌هاي مركز شهر پاريس از ۵۵ يورو آغاز مي‌شود و تا شبي ۵۰۰ يورو در هتل‌هاي لوكس و ۵ ستاره هم مي‌رسد. اگر مي‌خواهيد در مناطقي غير از مركز شهر اقامت كنيد، مي‌توانيد اقامتگاه‌هايي بين ۴۰ تا ۳۰۰ يورو هم پيدا كنيد.

به همه اين‌ها، هزينه پرواز، ورودي جاذبه‌ها و گشت‌هاي تفريحي كه ممكن است در آن‌ها شركت كنيد، هم اضافه مي‌شود. اما، اگر با تور فرانسه سفر كنيد، بخش زيادي از هزينه‌هاي سفر مانند اقامت، حمل‌ونقل، گشت‌ها، ورودي جاذبه‌ها و غيره با قيمت تور محاسبه مي‌شود و اين براي شما به‌صرفه‌تر خواهد بود.

اگر به‌دنبال راه آسان‌تري براي دريافت ويزا مي‌گرديد، دوباره پيشنهاد ما اين است كه از آژانس‌هاي مسافرتي معتبر تور فرانسه را بخريد. آژانس‌هاي باتجربه‌ و باسابقه، نگراني‌هاي شما را درباره دريافت ويزا به حداقل مي‌رسانند و به شما كمك مي‌كنند كه با تكميل مدارك خود، در سريع‌ترين حالت ممكن ويزاي شينگن دريافت كنيد.

البته آژانس‌ها به‌ازاي تسهيل روند ويزا، مبلغي را به‌عنوان ضمانت‌نامه حسن انجام تعهد از شما مي‌گيرند. حداقل مبلغ ضمانت‌نامه تور فرانسه به‌ازاي هر نفر در آژانس‌هاي معتبر، ۴۰۰ ميليون تومان است كه متناسب با مدارك و شرايط مسافر، ممكن است افزايش يابد.

به فرانسه كه سفر كنيد، ناگهان خود را در خيابان شانزليزه پاريس مي‌بينيد؛ خياباني كه چشم‌انداز طاق پيروزي (Arc de Triomphe) در انتهاي آن، شما را به‌ وجد مي‌‌آورد. كمي آن‌طرف تر را كه نگاه كنيد، برج ايفل با چراغ‌هاي نارنجي‌رنگ خود به شما چشمك مي‌زند و موزه‌ لوور شما را به تماشاي تاريخ جهان، تاريخ ايران‌باستان و لبخند معروف موناليزا دعوت مي‌كند.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۰۳:۳۶ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

ماجراجويي هاي فوق العاده در طبيعت و معماري اروپا

اما اروپا فقط براي زوج‌هاي جوان نيست. مجموعه‌اي از فعاليت‌ها و تفريحات متنوع براي همه‌ي افراد خانواده با سنين مختلف وجود دارد. در موزه‌هاي هنر و تاريخ متعددي كه در سرتاسر اروپا پخش شده‌اند، همچون موزه پرگامون در برلين و موزه گوگنهايم در بيلبائو، تاريخ در برابر چشمان زنده مي‌شود. ديزني‌ لند در تور فرانسه هم انتظار كودكان را مي‌كشد، به اين ترتيب مسافران لذت تفريح با آن‌ها را در اين پارك مفرح  از دست نمي‌دهند. قلعه‌هاي مخوف و مستحكم آلمان، روماني و پرتغال را هم نبايد از ليست خود حذف كرد.

اگر شخص موفق شد تصميم بگيرد كه كدام شهر و كشور بايد مقصد سفر بعدي او باشد، ابتدا سبك سفر خود را بايد انتخاب كند و سپس ببيند كه تعطيلات اروپايي او را به كدام سو مي‌كشد.

افرادي كه به ماهيگيري روي يخ‌هاي شكسته، سورتمه سواري با سگ‌ها يا ورزش‌هاي روي برف علاقه‌مند هستند،‌ مطمئنا به يك تعطيلات پرجنب‌وجوش در اسكانديناوي احتياج دارند. آمادگي عضلات بدن همراه با يك قلب سالم، تجربه‌ي ايده‌آل آنها در چنين سفري را بيش از پيش دلچسب مي‌كند. اما ماجرا به پيست‌هاي اسكي و قدم زدن در برف كوه‌هاي آلپ ختم نمي‌شود، مي‌توان به قايق‌سواري رفت، پارو زد و در آب شناور بود و به گشت‌وگذار در سواحل درياي آدرياتيك (Adriatic) پرداخت.

كمپ زدن و كوهنوردي

يك روش پرطرفدار براي ديدن اروپا با هزينه‌ي كم است. در اين روش مي‌توان به مناطق ناشناخته‌ي اروپا مانند «وايا آلپاين» (Via Alpina) سري زد. در اين مسير از هشت كشوري كه بخشي از كوه‌هاي آلپ در آن‌ها قرار گرفته، گذشت و از زنجيره‌ي اصلي آلپ عبور كرد يا راه رفتن را فراموش كرد و سوار بر قطار، مسير فولادي را در سراسر قاره سبز دنبال كرد. كشورهايي كه در اين راه مي‌توان ديد شامل اسلووني،‌ اتريش،‌ آلمان، ليختن اشتاين، سوئيس، ‌ايتاليا، فرانسه، و موناكو است.

اگر سليقه‌ي شخص به سفرهاي تجملي و لوكس نزديك است و به دنبال مقصدي متناسب با آن است، مي‌تواند انتخاب‌هاي لذت‌بخشي در اروپا داشته باشد. خريدهاي بوتيكي را در شهر پاريس انجام دهد و براي خوردن يك غذاي دلچسب به تور اسپانيا برود. در اروپا هتل‌هاي پنج ستاره به وفور پيدا مي‌شود كه در آن‌ها خدمات ماساژ و آب‌درماني در بالاترين كيفيت ارائه مي‌شود. مسافران مي‌توانند مطمئن باشند كه ميزبانان آنها در آمستردام و زوريخ خوب مي‌دانند كه چگونه مهمان‌هاي خود را راضي نگه دارند و از آن‌ها به بهترين شكل پذيرايي كنند. اين كاري است كه در گذر قرن‌ها ياد گرفته‌اند.

ماه عسل در اروپا تركيبي متعادل از يك عاشقانه‌ي آرام و افسانه‌اي است. كاخ‌هاي جنوب فرانسه معمولاً زوج‌هاي جوان را مجذوب خود مي‌كند. پيشنهاد ديگر بازديد از جزيره‌ي قبرس و محل تولد افسانه‌اي «آفروديته» (Aphrodite)، خداوند عشق يونان باستان است. همين طور مي‌توان دست در دست هم در كنار كانال ونيز قدم زد و در قايق‌هاي بلند و باريك «گوندولا» (Gondola) از گشت‌وگذار در شهر لذت برد، در شكوه يكي از شهرهاي خيره‌كننده‌ي اروپاي مركزي مثل پراگ زير آفتاب دلپذير استراحت كرد و از خريدهاي بوتيكي و گشت‌وگذار بر روي رود ولتاوا (Vltava) لذت برد.

براي انتخاب تور اروپا، گزينه‌هاي متعددي پيش روي مسافران است. بهتر است علاقه‌مندان و مسافران سبك مورد علاقه‌ي خود براي سفر را بشناسند و اطلاعات كلي پيرامون ويژگي‌هاي شاخص نقاط مختلف اروپا داشته باشند تا مناسب‌ترين مقصد را انتخاب كنند.

براي انتخاب تور اروپا

گزينه‌هاي متعددي پيش روي مسافران و علاقه‌مندان به سفر است.

افرادي كه برنامه‌ي مسافرت به اروپا دارند، احتمالاً ليستي از مكان‌هاي مورد علاقه‌، آماده كرده‌اند. شايد دوست دارند در نروژ روي برف كايت سواري كنند يا در چشمه‌هاي آب گرم مجارستان استراحت كنند يا از آسياب‌هاي بادي هلند عكس بگيرند. در هر صورت با مشخص كردن سبك تعطيلاتي كه براي آنها جذاب است،‌ مي‌توان فعاليت‌هاي مناسب و مقاصدي كه روياي ديدن آنها را دارند را انتخاب كنند.

اجراي تور ‌ هاي اروپا با پرواز ‌ هاي بين ‌ المللي و خوش ‌ نام نظير قطر ايرويز، امارات، تركيش ايرويز، آليتاليا و ...، باعث بالا رفتن سطح كيفي تور ‌ هاي مجموعه ‌ ي ايوار و در نهايت بالا رفتن سطح رضايت همسفران ايوار بوده است. همراهي مجرب ‌ ترين و برجسته ‌ ترين راهنمايان و مترجمان با گروه ‌ هاي اعزامي، از عمده دلايل ديگر رضايتمندي همراهان اين شركت در پايان سفرها است.

به غير از تور ‌ هاي انفرادي و گروهي، اجراي «تورهاي نمايشگاهي» بسياري را در قاره اروپا و ديگر نقاط جهان در كارنامه ‌ ي خود دارد.

همچنين ايوار در وب سايت www.eavar.com اطلاعات جالب توجهي را در مورد جاذبه‌هاي گردشگري شهر هاي توريسي معروف دنيا ارائه ميكند كه براي مخاطبين اين وب سايت بسيار جذاب است.

در وب سايت ايوار امكان مشاهده مشخصات كامل تورهاي مسافرتي وجود دارد، به طوري كه علاقه‌مندان مي‌توانند قبل از خريد تور از برنامه‌هاي گردشگري طول سفر، مشخصات هتل و پرواز خود اطلاع پيدا كرده و بهترين تور تابستان را انتخاب كنند.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۲۷:۵۹ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

روزهاي شاد در مناظر طبيعي پر زرق و برق استانبول

استانبول به عنوان يكي از اولين مقاصد گردشگري ايرانيان، جاذبه‌هاي گردشگري متنوعي داشته كه خريد محبوب‌ترين مورد آن است. بسياري از گرشگران براي خريد و دسترسي به مطرح‌ترين برندهاي روز دنيا به استانبول سفر مي‌كنند. در اين ميان بهترين زمان سفر با تور استانبول در تعطيلات ژانويه 2024 است.

Istinye Park  يكي جذاب‌ترين مراكز خريد استانبول است. علاوه بر وجود برندهاي مطرح دنيا، معماري، نورپردازي و نوع چيدمان برندهاي برتر در كنار برندهاي معمولي و كژوالي، خريد از اين مركز خريد را به تجربه‌اي بسيار لذت‌بخش و دلنشين تبديل مي‌كند.

معماري مدرن، سقف‌هاي شيشه‌اي ظريف، تلفيق فضاي باز و سرپوشيده در كنار هم، كافه‌ها و رستوران‌هاي متنوع، پرديس سينمايي و حضور برندهاي مطرح پوشاك از H&M تا Hermes و  Chanel  و Cartier برخي از ويژگي‌هاي مهم اين مركز خريد محسوب مي‌شوند.

مركز خريد زورلو، فروشگاهي بزرگ با سبك زندگي لوكس و دسترسي آسان براي گردشگران است. در حاشيه اين مركز خريد، هتل 5 ستاره رافلز و يك مركز بزرگ تئاتر و هنرهاي نمايشي واقع شده است. برندهاي لوكسي مانند  Bulgari، Louis Vuitton، Dolce and Gabbana  و Dior در فضاي باز اين مركز و برندهاي متوسط همچون زارا، منگو، سفورا و آديداس در داخل مركز خريد زورلو چيدمان شده‌اند.

رستوران‌ها و كافه‌هاي لوكس و مجلل

نيز از ديگر جذابيت‌هاي اين مركز خريد محسوب شده و علاوه بر هتل رافلز كه دقيقا در مركز اين مال قرار دارد، هتل‌هاي Renaissance Istanbul Polat Bosphorus  و  Movenpick Istanbul Bosphorus نيز در نزديكي اين مركز احداث شده است.

اين مركز خريد در بخش آسيايي استانبول واقع شده و تا فرودگاه بين‌المللي سابيها گوكچن استانبول (SAW) تنها 10 دقيقه فاصله دارد. اگر بعد از چك اوت هتل فرصت مناسبي تا زمان پرواز داريد، گذراندن ساعاتي در اين مركز خريد شديدا پيشنهاد مي‌شود. معماري اين مركز خريد با چيدمان اغلب فروشگاه‌ها در بخش روباز و طراحي فضاي سبز، حال و هواي يك شهر مديترانه‌اي را تداعي مي‌كند.

علاوه بر برندهاي مطرح جهاني، برندهاي تركيه‌اي زيادي در اين مركز خريد به چشم مي‌خورد. پارك موضوعي كودكان و هتل كرون پلازا از ديگر بخش‌هاي اين مركز خريد را به خود اختصاص داده‌اند.

اوزديلك پارك در نزديكي مركز خريد زورلو واقع شده و از بزرگترين مراكز خريد استانبول است. برندهاي داخلي و بين‌المللي در اين مركز خريد نه چندان مجلل، به خوبي در كنار هم طراحي شده‌اند. همچنين هتل Wyndham Grand و يك پرديس سينمايي با 10 سالن سينما، هايپرماركت، سالن ورزشي و مركز سرگرمي كودكان، ديگر قسمت‌هاي اين مركز خريد را شامل مي‌شود.  مورد جذاب بعدي درباره پارك اوزديلك قرارگيري آن در بين دو مركز خريد ديگر استانبول يعني متروسيتي و كانيون است؛ امتيازي كه گزينه‌هاي خريد شما را چندبرابر مي‌كند.

مركز خريد Cevahir

يكي از بهترين مراكز خريد استانبول بوده كه در قلب شهر واقع شده است. اكثر برندهاي متوسط و كژوال در اين بازار شعبه داشته و در كنار آن فودكورتي مملو از غذاخوري‌هاي بين‌المللي مانند مك دونالد، كي اف سي، آربي و كريسپي كرم جا دارند. نزديكي اين مركز خريد به ميدان تقسيم استانبول از ديگر مزاياي آن است.

مركز خريد استانبول در كنار مال‌هايي همچون جواهير و  Forum از بزرگترين مراكز خريد تركيه محسوب مي‌شود. در اين مركز خريد علاوه بر تنوع انواع برندهاي لوكس و معمولي، يك شهربازي سرپوشيده و يك پرديس سينمايي تعبيه شده است. پارك موضوعي سرپوشيده اين مركز با بيش از 12 هزار متر مربع مساحت در دو طبقه براي كودكان 4 تا 10 سال و كودكان 10 سال به بالا طراحي شده است.

مركز خريد استابول از مركز شهر فاصله زيادي داشته و در نزديكي فرودگاه قرار دارد، بنابراين اگر در هتل‌هاي مركز شهر ساكنيد، هزينه تاكسي و وسايل حمل و نقل عمومي براي رسيدن به اين مركز را در نظر داشته باشيد. چيدمان فروشگاه‌هاي اين مركز خريد بسيار پيچيده بوده و لذا براي خريد از چند فروشگاه و برند به‌خصوص بايد مسيري طولاني پياد‌ه‌روي كنيد. البته ايستگاه‌هاي ماساژ با استاندارد بالا در طي مسير تعبيه شده كه استفاده از آن‌ براي رفع خستگي شديدا پيشنهاد مي‌شود.

يكي از بهترين‌ خيابان‌هاي استانبول براي گردش و خريد، خيابان استقلال است. تقريباً تمامي برندهاي مطرح و حتي خياباني و كژوال در اين خيابان شعبه داشته و در كنار آن ساير جذابيت‌هاي استانبول مانند كافه‌ها و رستوران‌هاي محلي و يا بندهاي موسيقي قابل مشاهده و دسترسي است. البته اغلب فروشگاه‌هاي بزرگ اين منطقه فعاليت خود را كمي ديرتر از معمول آغاز مي‌كنند. به عنوان مثال، زارا 7 روز هفته از ساعت 11 صبح تا 11 شب و منگو از ساعت 12 ظهر تا 9 شب باز بوده و فعاليت مي‌كنند.

بهترين مركز خريد استانبول براي تهيه سوغاتي، بازار بزرگ است. باكس‌هاي جذاب چاي و قهوه، صنايع دستي، پوشاك، كفش و كيف با هر قيمت و كيفيت در صدها فروشگاه اين مركز در معرض فروش قرار گرفته است.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۳۷:۴۸ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

سفري به دنياي رنگارنگ تركيه با تور

تورهاي لوكس استانبول و ساپانجا آژانس ايوار از ۲۱ تير آغاز خواهد شد. اين تورها به صورت گروهي در هتل‌هاي 5 ستاره همراه با پرواز رفت و برگشت تركيش و راهنماي فارسي زبان از تهران تا تهران خواهد بود. براي اطلاعات بيشتر از تور استانبول مي‌توانيد به وبسايت ايوار به نشاني www.eavar.com مراجعه كنيد يا با شماره تماس 02191009100 تماس حاصل نماييد.

هزينه سفر ساپانجا بسته به اينكه به‌صورت شخصي يا با تور سفر مي‌كنيد، متفاوت است. پيش از اين به هزينه تور تركيه ايوار اشاره كرديم؛ اما اگر به‌صورت شخصي سفر مي‌كنيد، بسته به وسيله نقليه‌، محل اقامت، تعداد روزهاي سفر و غيره، هزينه سفر به ساپانجا متفاوت خواهد بود. خوب است بدانيد، ساپانجا يكي از شهرهاي تركيه است و واحد پولي آن نيز لير تركيه است. براساس بررسي‌ها، هزينه يك وعده غذا در يك رستوران معمولي در تركيه از حدود ۱۰۰ لير آغاز مي‌شود. قيمت يك ساندويچ مك‌دونالد نيز حدود ۱۲۰ لير و يك بطري آب كوچك نيز بين ۱۰ تا ۲۰ لير است.

اگر قصد داريد با قطار خود را از استانبول به ساپانجا برسانيد

طبق اطلاعات وب‌سايت Rome2rio، قيمت بليط قطار استانبول به ساپانجا در خرداد ۱۴۰۲، بين ۲ تا ۳ دلار است. قيمت بليط اتوبوس استانبول تا ساپانجا نيز بين ۸ تا ۱۱ دلار متغير است اما اگر بخواهيد با تاكسي اين مسير را بپيماييد، بايد بين ۴۵ تا ۵۰ دلار هزينه پرداخت كنيد.

طبق اطلاعات وب‌سايت Booking.com در خرداد ۱۴۰۲ نيز، هزينه يك شب اقامت در ساپانجا، از ۴۲ دلار به‌ازاي يك شب اقامت در يك پانسيون آغاز مي‌شود. اگر به‌دنبال اقامت در هتل هاي ساپانجا هستيد،  قيمت يك شب اقامت در هتل هاي ۴ و ۵ ستاره ساپانجا از حدود ۲۰۰ دلار شروع مي‌شود و بسته به نوع اقامتگاه اين قيمت افزايش پيدا مي‌كند.

ساپانجا با كافه‌ها و رستوران‌هايي كه در دل كوه و جنگل يا در ساحل درياچه با چشم‌اندازهاي منحصربه‌فرد ميزبان گردشگران هستند، يك مقصد شكم‌گردي جذاب نيز به شمار مي‌رود. اگر به اين شهر كوچك سفر كرديد حتما بايد طعم ماهي قزل‌آلايي را كه از درياچه صيد شده، بچشيد. اگر هم به دنبال يك تجربه‌ غذاخوري لوكس هستيد، پيشنهاد مي‌كنيم از مركز شهر ساپانجا خارج شويد و به سمت كوه‌ها حركت كنيد. ظرف ۲۰ دقيقه در ميان هواي نشاط‌آور جنگل به رستوران‌هاي Istanbuldere Alabalık Evi و Sopeli خواهيد رسيد كه با دشتي سرسبز در ميان جنگل، يك بركه كوچك، آبشار، پل‌هاي كوتاه و بلند، چشم‌اندازي بي‌نظير و غذاهايي خوشمزه از شما ميزباني خواهند كرد.

رستوران Sapanca Seyir Terası مشرف به درياچه، كافه و رستوران‌هاي خيابان بغداد در كيرك پينار، رستوران غذاهاي عربي Filistin Lokantası در مركز شهر ساپانجا و رستوران Özkum در نزديكي تفرجگاه ساپانكا نيز تنها برخي از رستوران‌هايي هستند كه مي‌توانيد انواع غذاهاي سنتي تركيه، ماهي، فست‌فود و غذاهاي عربي را در آن‌ها امتحان كنيد.

آب و هواي ساپانجا متاثر از دو جريان آب‌وهوايي قوي مديترانه‌اي و درياي سياه است. اين منطقه سرسبز و زيبا، به‌داشتن زمستان‌هاي سرد و تابستان‌هاي گرم و خشك شهره است؛ البته خشكي هوا در تابستان به‌سبب تاثير جريان آب‌وهوايي درياي سياه نسبت به مناطق نزديك به درياي مديترانه كمتر است. سردترين ماه در ساپانجا ژانويه و گرم‌ترين ماه‌ها نيز ماه‌هاي جولاي و آگوست است. همچنين در طول تابستان ميزان رطوبت هوا در اين منطقه افزايش پيدا مي‌كند. بهترين زمان براي سفر به ساپانجا دو فصل بهار و تابستان است. در نيمه اول سال، ساپانجا سبز و چشم‌نواز است و مسافران مي‌توانند از انواع تفريحات آبي، طبيعت‌گردي و غيره لذت ببرند. طبيعت سرسبز ساپانجا در پاييز هم به بهشتي هزاررنگ تبديل مي‌شود كه هوش از سر بينندگان مي‌برد، اما اگر به ورزش‌هاي زمستاني مثل اسكي و تماشاي طبيعت برفي علاقه‌منديد، زمستان فرصت فوق‌العاده‌اي براي سفر به ساپانجا است.

ساپانجا (Sapanca)

نام يك شهر و يكي از بخش‌هاي استان سقاريه (Sakarya) است. منطقه ساپانجا يكي از سرسبزترين مناطق تركيه است و در بين بوميان، با نام نگين سقاريه نيز شناخته مي‌شود. مساحت ساپانجا ۱۴۰ كيلومتر مربع است و بيش از ۶۵ درصد مساحت آن را جنگل‌ها تشكيل داده‌اند. ساپانجا كه قدمت آن به ۱۲۰۰ سال قبل از ميلاد مسيح مي‌رسد، از شمال به درياچه ساپانجا، از شرق به شهر آداپازاري، از غرب به شهر ازميت و از  جنوب به كوه‌هاي سرسبز سامانلي، محدود مي‌شود.  عمده شهرت منطقه ساپانجا به‌دليل قرارگرفتن درياچه مشهور ساپانجا در اين منطقه است. درياچه ساپانجا كه در ميان چمنزارها محصور شده و با جنگل، كوه، كلبه‌هاي چوبي، رستوران‌ها، ويلاهاي لوكس و كافه‌هاي زيبايي كه در اطراف آن به چشم مي‌خورند، درست مثل يك تابلوي نقاشي است.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۴۷:۲۴ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

خاطره سازي در سفري به ژاپن

آژانس مسافرتي ايوار به عنوان برگزاركننده مستقيم تور ژاپن در طول سال تورهاي متنوعي به مقصد ژاپن برگزار مي‌كند. آن‌چه كه تور ژاپن با ايوار را از ساير آژانس‌هاي گردشگري متمايز مي‌سازد، گشت‌هاي شهري، وجود تورليدرهاي فارسي زبان، همراهي راهنمايان محلي، بيمه مسافرتي، اقامت در هتل‌هاي 5 ستاره و تسهيل روند اخذ ويزا است.

متقاضيان سفر به ژاپن مي‌توانند همراه با ايوار سفري جذاب و شگفت‌انگيز را در فصل شكوفه‌هاي گيلاس اين كشور در ياد و خاطرات خود ماندگار سازند. گردشگران مي‌توانند با مراجعه به سايت اين مجموعه www.eavar.com نسبت به خدمات و ويژگي‌هاي تورهاي آن و قيمت‌هاي متنوع آن آگاهي‌هاي لازم را كسب كنند.

بهترين زمان براي سفر به ژاپن

از مارس تا مي در اواخر بهار است. با شركت در تور ژاپن ايوار در فصل بهار مي‌توانيد از تماشاي جشن شكوفه‌هاي گيلاس لذت ببريد. همچنين، گردشگران مي‌توانند در اواخر پاييز، به ويژه در ماه‌هاي سپتامبر تا نوامبر براي بهترين تجربه گردشگري خود برنامه‌ريزي كنند. دما در اين زمان ملايم بوده و بارندگي بسيار كمي در جريان است و بازديدكنندگان مي‌توانند به خوبي از زيبايي‌ها و عجايب اين كشور مدرن و متمدن ديدن كنند.

شيبويا به دليل وجود مراكز خريد متعدد، رستوران‌هاي درجه يك و جاذبه‌هاي ديدني بسيار به يكي از قطب‌هاي گردشگري ژاپن تبديل شده است. اگر به دنبال گذران يك شب مهيج و خريد از مراكز تجاري لوكس ژاپني هستيد، اين منطقه بهترين مقصد براي شما خواهد بود. براي شام مي‌توانيد به يكي از هزاران رستوراني كه در محله شيبويا وجود دارد، برويد و يك غذاي لذيذ ژاپني را امتحان كنيد.

اسكاي تري

كه به درخت آسمان توكيو مشهور است يكي از مهمترين بناهاي شهر توكيو به شمار مي‌رود. در طبقه مياني اين برج مغازه‌هاي متنوع براي تهيه سوغاتي‌هاي خاص ژاپني، رستوران موساشي اسكاي با غذاهاي فرانسوي و ژاپني قرار دارد كه مي‌تواند لذت چشيدن يك غذاي خاص را به افراد هديه بدهد. در بالاي اين برج يك تراس بزرگ با پنجره‌هاي بلند طراحي شده است كه مناظري زيبا و چشم‌نواز از شهر زيباي توكيو را پيش روي گردشگران به نمايش مي‌گذارد.

بدون ترديد تجربه بازديد از كوه فوجي ياما در تور ژاپن آن را به يك سفر بي‌نظير و خاطره‌انگيز تبديل كرده است. كوه فوجي ياما يكي از برجسته‌ترين و شناخته شده‎‌ترين آثار طبيعي ژاپن با قله‌هاي فراوان و چشم‌اندازهاي زيبا است كه بسياري از گردشگران را به سوي خود جذب مي‌كند.

تركيبي از شكوفه‌هاي صورتي رنگ گيلاس و درياچه آرام در اطراف كوه فوجي در فصل بهار منظره‌اي دلپذير را پديد آورده است. برخي از گردشگران كوهنوردي خود را از كوهپايه‌هاي فوجي آغاز مي‌كنند، در حالي كه بسياري از آنها از ميانه‌ي راه يعني ايستگاه پنجم به آنها مي‌پيوندند.

برخي نيز ترجيح مي‌دهند در كنار درياچه و يا از داخل قطارهاي سريع‌السير به تماشاي اين زيبايي خارق‌العاده بپردازند. پس از گذران يك روز دل‌انگيز در اطراف كوه فوجي مي‌توان در اطراف درياچه و بر زير درختان، لذت چشيدن يك غذاي سنتي ژاپني را تجربه كرد.

كمتر كسي است كه درباره پارك‌هاي ديزني‌لند چيزي نشنيده باشد و درباره گذران يك روز مهيج در آن روياپردازي نكرده باشد. ديزني‌لند شهربازي شگفتي‌ها و زيبايي‌ها است كه براي هر نسل، شگفتي‌هاي خاص خود را دارد.

توكيو شهري است كه رنگ‌ها و شگفتي‌هاي ژاپن را منعكس مي‌كند و به عنوان قلب تپنده اين كشور تناقضي از مدرنيته همراه با سنت را به گردشگران منتقل مي‌كند. جاذبه‌هاي ديدني ژاپن بي‌پايان است و تماشا و بازديد هر يك از آنها در يك سفر تقريبا كار غيرممكني است. از بهترين جاذبه‌هاي ديدني ژاپن مي‌توان به ديزني‌لند توكيو، برج اسكاي تري توكيو و ديزني‎سي آن اشاره كرد. بهترين كارهايي كه مي‌توانيد در توكيو انجام دهيد، گذران يك شب در نزديكي برج توكيو، بازديد از عظمت معبد ميجي و لذت خريد كردن از اودايبا ژاپن است.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۰۰:۳۱ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

رمانتيك ترين مقصد تور گردشگري به پاريس

معمولا برخي از گشت‌ها در تور گنجانده شده و برخي ديگر به صورت آپشنال اجرا مي‌شود كه اين موارد بسته به فصل سفر، تعداد مسافران و ... متفاوت است. در صورت سفر با تور، از گشت‌هايي كه روي تور گنجانده شده مطمئن شويد. همچنين براي بازديد مكان‌هايي كه بيرون شهر قرار دارند (مانند كاخ ورساي يا ديزني‌لند)، ترانسفر راحت‌تري را تجربه خواهيد كرد.

اگر هزينه‌هاي جانبي در سفر به فرانسه بدون تور مانند هزينه حمل‌ونقل عمومي، هزينه كارگزاري‌ها و موسسات اخذ ويزاي شينگن و ورودي جاذبه‌هاي ديدني را كنار بگذاريم، دردسر‌هاي رزرو هتل، خريد بليط پرواز با ايرلاين مناسب و گرفتن وقت سفارت براي صدور ويزا، انرژي بسيار زيادي قبل از سفر از شما مي‌گيرد.

اين در حالي است در تور فرانسه، بخش بسيار زيادي از كارهاي سفر مانند اخذ ويزاي گروهي شينگن، رزرو هتل، خريد بليط و بيمه مسافرتي بر عهده آژانس است و گشت‌هاي شهري به همراه راهنما، حمل‌ونقل عمومي و ترانسفر‌هاي فرودگاهي و شهري، در هزينه سفر به فرانسه با تور گنجانده شده است. علاوه بر اين، برنامه‌ريزي دقيق گشت تور‌ها و حضور تورليدر باتجربه در طول سفر، تمام نگراني‌ شما را در برابر اتفاقات غير‌قابل‌پيش‌بيني از بين مي‌برد و با اطمينان خاطر مي‌توانيد در هتل مورد علاقه خود اقامت كنيد و در حالي كه در بهترين كافه‌هاي شهر قهوه مي‌نوشيد، از زيبايي‌هاي شهر لذت ببريد.

به گزارش اميگو ايوار با بيش از ۲۰ سال اجراي مستقيم تورهاي اروپايي، تا كنون بيش از ۳۵۰ تور پاريس را اجرا كرده است و بيش از ۸۰۰ مسافر اين تور پرطرفدار، نظر خود را بر روي وبسايت ايوار درج كرده‌اند. تمام مراحل تورهاي تك و تركيبي فرانسه از برنامه‌ريزي، دريافت ويزاي شنگن، رزرو هتل‌ و پرواز، برنامه‌ريزي گشت‌ها و ... به صورت مستقيم توسط ايوار انجام مي‌شود و در تمام لحظات سفر، راهنماي فارسي‌زبان همراه شما خواهد بود. براي اطلاع از قيمت تور پاريس و همچنين مدارك مورد نياز مي‌توانيد به وبسايت ايوار به آدرس www.eavar.com مراجعه كرده يا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۱۰۰ تماس حاصل نماييد.

پاريس مهد موزه‌هاي كهن

كليسا‌هاي شگفت‌انگيز و معابد باشكوه است. تقريبا غيرممكن است به فرانسه سفر كنيد، اما دلتان نخواهد كه در موزه لوور قدم بزنيد و ميراث گران‌بهاي ايران‌ باستان از دوره ساسانيان و هخامنشيان را از نزديك ببينيد يا قيد عكس يادگاري با برج ايفل بزنيد و از كليساي سنت شاپل (Sainte-Chapelle)، شاهكار معماري گوتيك با پنجره‌هاي رنگي، سقف‌هاي بلند و برج‌هاي ناقوسي، ديدن نكنيد.

و به صورت مشخص در پاريس، گزينه‌هاي زيادي از تاكسي‌ گرفته تا مترو پيش رو داريد. هزينه رفت‌وآمد با تاكسي‌هاي داخل شهر پاريس، حدودا از ۷ يورو شروع مي‌شود و به‌‌ازاي هر كيلومتر بايد ۱.۲ يورو به هزينه رفت‌‌وآمدتان اضافه كنيد. اگر دنبال گزينه‌هاي مقرون‌به‌صرفه‌تر هستيد، قطعا اتوبوس و مترو مي‌تواند گزينه‌ ايده‌‌آلي براي‌تان باشد. كرايه اتوبوس‌هاي پاريس بين ۲ تا ۴ يورو و هزينه مترو براي هر نفر حدودا ۲ يورو است.

يكي از اپليكيشن‌هاي پركاربرد براي خريد بليط انواع خدمات حمل‌ونقل عمومي در پاريس، «Bonjour RATP phone app» نام دارد. در اين برنامه كه بر روي تلفن‌هاي هوشمند نصب مي‌شود، قيمت بليط براي هر نفر حدوداً ۲ يورو است و براي رفت‌وآمد با مترو، اتوبوس و ترامواها در سراسر شهر پاريس قابل استفاده است. اما در سفر به فرانسه با تور، ديگر نياز نيست نگران حمل‌ونقل خود باشيد؛ چرا كه شما اغلب گشت‌هاي شهري را با تور انجام خواهيد داد و هزينه‌ حمل‌ونقل‌هاي بين‌شهري نيز در قيمت تور گنجانده شده است.

اگرچه در اغلب موارد، صبحانه را مهمان هتل‌ محل اقامت خود هستيد؛ اما براي وعده‌هاي ناهار و شام بايد فكري كنيد. متوسط هزينه غذا در پاريس فرانسه از ۱۰ يورو شروع مي‌شود و تا بيش از ۱۰۰ يورو در رستوران‌هاي لوكس نيز مي‌رسد. ساندويچ‌هاي مك‌دونالد با حدود ۱۰ يورو، يكي از ارزان‌ترين گزينه‌هايي است كه مي‌توانيد براي ناهار يا شام خود انتخاب كنيد. خوب است بدانيد كه براي خريد يك بطري آب بايد حدود ۲ يورو هزينه كنيد. براي صرف غذا در رستوران‌ها يا بار‌هاي ارزان‌قيمت پاريس هم بايد حدودا بين ۲۰ تا ۵۰ يورو براي هر نفر كنار بگذاريد. كساني كه با تور‌ فرانسه سفر مي‌كنند، اين شانس را دارند تا يك يا چند وعده غذايي خود مهمان آژانس‌ مسافرتي باشند و از باكيفيت‌ترين غذاهاي پاريس لذت ببرند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۲۹:۴۷ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

تجربه سفري بينظير به اتريش

با يك برنامه‌ريزي اصولي و علمي، توانسته است ايده‌هاي جديدي را در زمينه‌ي ايجاد فضاي سبز به دنيا معرفي كند، براي نمونه مي‌توان از بازگشايي پارك‌هاي شهري در سال ۱۸۶۲ كه با الهام از باغ‌هاي انگليسي ساخته شد‌ه‌اند و همچنين ساخت پارك ملي دونائو اون (Donau Auen) در خارج از شهر نام برد.

شركت خدمات مسافرتي ايوار با بيش از 20 سال تجربه در برگزاري تورهاي تخصصي اروپايي و آسيايي، برنامه‌هاي تركيبي متنوعي براي تور اتريش در پاييز و زمستان ۱۴۰۲ تدارك ديده است. وجه تمايز تور اتريش ايوار؛ گشت‌هاي كامل شهري، همراه بودن راهنماي فارسي زبان در تمام طول سفر، همراهي راهنما‌هاي حاذق محلي، ترانسفر فرودگاهي و بين شهري، بيمه مسافرتي، هتل‌هاي با كيفيت، تسهيل روند اخذ ويزاي شينگن و برنامه‌ي ‌سفر دقيقي است كه بارها بارها پياده‌سازي و تجربه شده است.

هالشتات (Hallstatt) دهكده‌ي قرن نوزدهمي خوش‌منظره‌اي در ناحيه‌ي ليك ديستريكت (Lake District) اتريش است كه بين دو شهر سالزبورگ و گراز (Graz) قرار دارد. اين دهكده به خاطر داشتن كلبه‌هاي زيبا، معادن نمك و غارهاي يخي خود در اروپا شهره است. هالشتات يكي از قديمي‌ترين سكونتگاه‌هاي اروپا است كه تاريخ سكونت بشر در آن به اوايل عصر آهن باز مي‌گردد. البته بايد به خاطر داشته باشيد كه در تور اتريش ايوار فقط از شهر‌هاي وين و اينسبروك بازديد خواهيد داشت.

به گزارش اميگو پس از اعلام مقررات مربوط به رفت‌وآمد در مرزهاي داخلي در اول ماه مه، اتحاديه‌ي اروپا در چهارشنبه‌ي گذشته، ۲۱ خرداد ۹۹ در پيامي از اجازه‌ي ورود شهروندان غيراروپايي به مرزهاي اين قاره از اول ماه جولاي خبر داد.

ژوزف بورل، نايب‌رئيس اتحاديه‌ي اروپا، اعلام كرد كه قانون منع سفر به‌تدريج برداشته خواهد شد. انتظار مي‌رود كه مسافران كشورهاي كم‌خطرتر زودتر از ساير كشورها بتوانند از اروپا ديدن كنند.

ايتاليا و بلغارستان هم‌اكنون مرزهاي خود را به روي شهروندان اكثر كشورهاي اروپايي گشوده‌اند. اتريش، كرواسي، قبرس، مجارستان، مونته‌نگرو، پرتغال، اسلواكي و اسلووني هم مقررات رفت‌وآمد را تسهيل كرده‌اند، اما همچنان در دسته كشورهاي سختگيرتر قرار دارند.

در رتبه‌بندي پاك‌ترين شهرهاي دنيا در سال ۲۰۲۰

وين در صدر اين فهرست قرار مي‌گيرد؛ اما چه عواملي وين را به يك شهر سبز و تميز تبديل كرده است؟ جالب است بدانيد، تقريباً نيمي از مردم وين داراي كارت سالانه‌ي استفاده از سيستم حمل‌ونقل عمومي هستند.

اين شهر از راهكارهاي تازه‌اي براي ساماندهي سيستم حمل‌ونقل و بازگشايي پارك‌هاي عمومي استفاده مي‌كند اما پايبندي شهر به حفظ محيط‌زيست و ساخت فضاهاي سبز عمومي به سال‌ها پيش‌ از اين باز مي‌گردد.

دليلي ديگر براي بازديد از اين كشور فوق‌العاده است.  از گوستاو كليمت نقاش نمادگراي اتريشي تا موتزارت موسيقيدان برجسته، در اين كشور زاده شده و رشد يافته‌اند. بازديد از خانه موتزارت در سالزبورگ و يا پرسه در موزه Belvedere در وين، طي تور اتريش شديدا پيشنهاد مي‌شود. حتي خود شهرهاي اتريش همچون سالزبورگ و وين با معماري‌هاي تاريخي و شگفت‌اگيز، موزه‌اي زنده محسوب شده كه بازديد از هر گوشه آن الهام بخش است.

تمام شهرهاي اتريش از نظر جذابيت با وين رقابت مي‌كنند. اينسبروك دوست‌داشتني در قلب رشته‌كوه‌هاي آلپ، به عنوان شاهكاري تاريخي با معماري شگفت‌انگيز شناخته مي‌شود. سالزبورگ، شهر موتزارت موسيقي‌دان بزرگ، علاوه بر موسيقي با كليساها، قلعه‌ها و قصرهاي با شكوه خود درخشش خاصي داشته و در ميراث جهاني يونسكو جاي دارد.

در كنار جذابيت ورزش‌هاي زمستاني همچون اسكي، بازارهاي كريسمس يكي از مهمترين دلايل و بهانه‌هاي سفر به اتريش در فصل زمستان است. سفر به وين، سالزبورگ يا اينسبروك طي ماه‌هاي نوامبر و دسامبر شما را با مناظر و خاطره‌هاي فراموش نشدني از زمستاني جادويي با نورپردازي‌هاي درخشان، سقف‌هاي پوشيده از برف و بوي اغواگر شيريني‌هاي كريسمس روبرو مي‌كند. با تهيه تور اتريش، مي‌توانيد جادويي‌ترين كريسمس خود را تجربه كنيد.

مناظر و جلوه‌هاي طبيعي اتريش واقعا رويايي است. چمن‌زارهاي آفتابي الپين، كوهستان‌هاي باشكوه و درياچه‌هاي فيروزه‌اي و درخشان هر يك به تنهايي دليلي است براي بازديد از كشور فوق‌العاده اتريش. اكثرا اين كشور را با كوهستان‌هاي برفي آلپ مي‌شناسند، اما ديدني‌هاي اتريش تنها به آلپ محدود نمي‌شود. در پارك ملي Tauern بلندترين آبشارهاي اروپاي مركزي؛ در جوار درياچه‌هاي درخشان اين سرزمين، آرامش محض و در دهكده‌ها و روستاهاي آن بهترين خاطره پياده روي خود را رقم بزنيد.

سفر به اتريش بدون سر زدن به روستاها و دهكده‌هاي رنگارنگ و دوست داشتني آن، صفايي ندارد. روستاي زيبا و خارق‌العاده هالستات در كنار درياچه هالستاتر و در سايه كوهستان‌هاي سالزكامرگوت؛ منطقه جذاب درن‌اشتاين در ميانه رود دانوب و يا روستاي زيباي آلپبك با تابستان‌هاي جادويي و تفريحات زمستاني جذاب، تنها چند نمونه از مناطقي است كه تور اتريش را جذاب و فراموش نشدني مي‌كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۵۲:۰۶ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

تور گردشگري خصوصي در چك

پرواز: كيفيت ايرلاين، ساعت پروازي مناسب (زمان ورود به شهر مقصد و استفاده از ساعات روز) و ميزان توقف بين پرواز‌ها (زمان ترانزيت)، مهمترين عواملي است كه هنگام خريد تورهاي اروپايي بايد به آن دقت نماييد. همچنين در صورت مستقيم نبودن پرواز، محل استاپ پرواز، تاثير مستقيم بر مدت زمان پرواز شما خواهد داشت. در حال حاضر، ايرلاين تركيش با توجه به كيفيت هواپيما، ساعت پروازي، مدت زمان توقف و همينطور لوكيشن ترانزيت (فرودگاه استانبول به دليل قرارگيري در مسير مستقيم بين ايران و اروپا)، مناسب‌ترين پرواز به نظر مي‌رسد. اگر پرواز شما با هواپيمايي هايي نظير امارات يا قطر انجام پذير، با توجه به استاپ اين پرواز‌ها در دبي و دوحه، ميزان پرواز شما افزايش چشم‌گيري خواهد داشت.

هتل: ستاره هتل و محل قرارگيري هتل در شهر مقصد، از ديگر عواملي است كه هنگام خريد تور بايد به آن دقت نماييد. دسترسي هتل به ايستگاه‌هاي حمل و نقل شهري از ديگر مواردي است كه هنگام خريد تور، بايد به آن دقت نماييد.

بيمه مسافرتي: هنگامي كه تور خود را خريداري مي‌نماييد، مطمئن شويد كه شما در مدت زمان سفر توسط آژانس بيمه شده‌ايد و هزينه نهايي اعلام شده تور شما شامل بيمه نيز خواهد شد.

گشت‌هاي شهري و وروديه‌ها: بعضي آژانس‌هاي مسافرتي در جهت ارزان‌تر ارائه دادن تورهاي خود، اقدام به حذف گشت‌هاي تور مي‌نمايند و شما مجبور خواهيد بود براي شركت در هر گشت، هزينه‌ جداگانه‌اي را در مقصد بپردازيد. براي كنترل قيمت و افزايش قدرت انتخاب شما، بهتر است كه بعضي از گشت‌ها به صورت آپشنال ارائه شود، اما عدم ارائه هرگونه گشت (صرفا جهت ارزان‌تر ارائه نمودن تور مسافرتي)، بي‌برنامه‌گي را براي سفر شما به ارمغان مي‌آورد.

راهنماي فارسي زبان: راهنما، يكي از مهمترين عواملي است كه مي‌تواند سفر خوشي را برايتان رقم بزند. مجموعه ايوار در كنار راهنمايان خبره‌اي كه سال‌ها در اين زمينه تجربه كسب كرده‌اند، تضمين كافي را براي لذت بردن‌تان از سفر به شما مي‌دهد.

خوشنام براي سفارتخانه‌ها: يكي از مهم‌ترين دلايل شركت در تور اروپا، امكان ريجكت شدن در صورت اقدام به صورت شخصي است؛ اما دقت نماييد كه آژانسي را انتخاب نماييد كه تجربه‌ي اجراي بالا و موفق تورهاي اروپا را داشته باشد، زيرا اعتبار آژانس در كنار مدارك شما، اصلي‌ترين دليل براي دريافت ويزاي شينگن شماست.

به گزارش اميگو داراي بيشترين تراكم قلعه در تمام اروپا است. در واقع، بيش از  دو هزار قلعه در سراسر اين كشور وجود دارد  كه برخي از آنان در شرايط عالي و  برخي فقط ويرانه هستند. بزرگترين مجموعه قلعه جهان در پراگ است و اين كشور همچنين خانه برخي از قديمي‌ترين قلعه هاي جهان است . دو قلعه كارلشتين و ويرانه هاي قلعه تروسكي در ابتداي دهه 1300 ساخته شدند.

در حالي كه پارك هاي طبيعي بسياري در سراسر اروپا وجود دارد، تنها تعداد كمي از آن‌ها با ابهت‌تر و منحصر به فردتر از بهشت بوهمي هستند. بهشت بوهمي كه در شمال كشور چك قرار دارد، اولين ذخيره‌گاه طبيعي چك بود و امروزه نه تنها شامل هزارتوهاي صخره‌اي ماسه‌سنگ (مشهورترين ويژگي‌ پارك)، بلكه ويرانه‌هاي قلعه، مسيرهاي پياده‌روي فراوان و غارهاي دولوميت بوزكوف است. بزرگ‌ترين درياچه زيرزميني چك نيز در اينجا قرار دارد.

فرانتس كافكا يكي از استادان رئاليسم جادويي در پراگ به دنيا آمد و تمام عمر خود را آنجا گذراند. اگرچه كافكا بيشتر به خاطر كتاب مسخ (درباره مردي كه از خواب بيدار مي شود و متوجه مي شود كه تبديل به حشره شده است) شناخته شده است، اما بسياري از آثار ادبي مهم ديگر از جمله دادگاه و قلعه را نيز نوشته است. مي‌توانيد محاكمه كافكا را در سراسر پراگ وهمچنين در موزه او، در بناي برنزي فرانتس كافكا كه در گوشه خيابان دوسني و وزنسكا نشسته است و حتي در داخل كافه لوور پيدا كنيد.

چك

پر از مناظر تاريخي و مناطق حفاظت شده است، بنابراين جاي تعجب نيست كه بسياري از آنها به عنوان سايت‌هاي يونسكو معرفي شده اند. در سايت‌هاي تعيين شده يونسكو، فرصتي براي ديدن تاريخ به اشكال مختلف داريد. مراكز تاريخي پراگ، كوتنا هورا، تلچ و چسكي كروملوف همگي در فهرست ميراث جهاني يونسكو هستند. ستون تثليث مقدس در اولوموك و منطقه حفاظت شده دهكده تاريخي هولاسوويسه نيز همينطور است. اين فهرست همچنين شامل منظر فرهنگي لدنيس-والتيس، يك مجموعه و منظره فرهنگي-طبيعي مي‌باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۲۷:۲۴ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)