گردشگري گردشگري .

گردشگري

شهرت دنيايي و فرهنگ گنچي در برزيل

اگر به‌دنبال تور برزيل ارزان يا لحظه‌آخري هستيد، پيشنهاد مي‌كنيم قبل از خريد بسته سفر، ابتدا خدمات بسته سفر را مقايسه كنيد و پاسخ اين سوالات را پيدا كنيد:

قرار است با چه شركت هواپيمايي پرواز كنيد؟ پروازتان چه ساعتي است و چقدر طول مي‌كشد؟

قرار است در چه هتلي اقامت كنيد؟ اين هتل چقدر با جاذبه‌هاي معروف فاصله دارد؟

آيا اين بسته تور شامل گشت شهري و هزينه‌ ورودي جاذبه‌هاي گردشگري نيز است يا خير؟

هزينه ترانسفرهاي بين شهري برعهده آژانس است يا مسافر؟

آيا اين بسته سفر شامل خدمات ويزا است؟

آيا در طول سفر يك تورليدر فارسي‌زبان و همچنين يك تورليدر محلي، مسافران را همراهي مي‌كند؟

آيا اين بسته شامل بيمه مسافرتي است؟

اگر به اين سوالات پاسخ دهيد خواهيد فهميد كه آيا واقعا بسته سفري كه تبليغش را ديده‌ايد تور برزيل ارزان است يا فقط قرار است با يك هتل بي‌كيفيت، پرواز نامناسب، بدون گشت شهري يا حتي خطر ردشدن درخواست ويزا، سفرتان را بي‌كيفيت و سخت كند.

اگر نمي‌خواهيد در بين انبوه گردشگران برزيل غرق شويد

به گزارش اميگو بهترين زمان براي سفر به اين كشور از ماه سپتامبر تا اكتبر (شهريور و مهر) است كه تعداد گردشگران كمتر است و خبري از ماه‌هاي باراني و گرم نيست. از ماه دسامبر تا مارچ (آذر تا اسفند)، در حالي كه نيمكره شمالي درگير زمستاني سرد است گرم‌ترين ماه‌هاي برزيل فرامي‌رسد و ديگر در برزيل جاي سوزن‌انداختن نيست.

اگر قصد تماشاي حيات وحش برزيل را داريد، بهتر است بين ماه‌هاي جولاي و سپتامبر (تير تا شهريور) به برزيل سفر كنيد. كارناوال مشهور ريو نيز معمولا در ماه‌ فوريه يا اوايل ماه مارچ (اواخر بهمن تا اوايل اسفند) برگزار مي شود.

تور ۱۱ روزه برزيل ايوار شامل هزينه بليط رفت و برگشت، بيمه مسافرتي، ترانسفرهاي فرودگاهي، هتل، ويزا، پرواز داخلي، خدمات تشريفات فرودگاه مبدا، راهنماي فارسي زبان، گشت شهري نظير پرواز با هليكوپتر و غيره است. قيمت تور برزيل ايوار در تابستان ۱۴۰۳ تقريبا از ۴۳۹۰ دلار + 69.900.000 تومان به ازاي هر نفر بزرگسال در اتاق دوتخته آغاز مي‌شود. قيمت تورهاي خارجي معمولا به‌ صورت تركيب نرخ ارزي و ريالي است و نرخ بليط هواپيما به‌صورت ريالي و ساير هزينه‌هاي تور مثل اقامت، ترانسفر، ورودي گشت‌ها و غيره به‌صورت ارزي محاسبه مي‌شود. حالا اين سوال مطرح مي‌شود كه چطور تور برزيل را ارزان رزرو كنيم؟

قيمت تور برزيل چقدر است و براي اين سفر بايد چقدر پول كنار بگذاريم؟ اين اولين سوالي است كه همه مشتاقان روياي برزيلي مي‌پرسند. از همين ابتدا بايد بدانيد از فصل سفر گرفته تا تعداد مقاصد، هتل محل اقامت، كلاس پروازي، تعداد روزهاي سفر و غيره، قيمت تور برزيل تحت تاثير فاكتورهاي مختلفي قرار دارد؛ اما اگر قرار است برزيل مقصدي بعدي سفرتان است، اين مطلب براي شما است تا بتوانيد بهترين قيمت تور برزيل را رزرو كنيد.

برزيل يكي از زيباترين كشورهاي جهان است كه مي‌توانيم ساعت‌ها از زيبايي‌ها و جاذبه‌هايش حرف بزنيم. از جنگل‌هاي اسرارآميز آمازون و آبشارهاي حيرت‌انگيز گرفته تا سواحل جادويي، فرهنگ غني، آثار تاريخي متعدد، سفر به برزيل يك ماجراجويي بي‌نظير است. اين كشور زيبا سالانه ميزبان ميليون‌ها گردشگر از سراسر جهان است و در بين گردشگران ايراني محبوبيت زيادي دارد اما براي سفر به برزيل بايد چقدر هزينه كنيد؟مهم‌ترين شرط براي حضور در تور برزيل، دريافت ويزاي برزيل است. مسافران ايراني براي سفر به اين كشور بايد اقدام به دريافت ويزاي توريستي برزيل كنند. دريافت ويزاي گردشگري برزيل، ۱۰ تا ۲۰ روز كاري زمان مي‌برد و بايد مدارك مختلفي را ارائه دهيد؛ از جمله:

گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار

شناسنامه

كارت ملي

گواهي تمكن مالي

مدارك شغلي

ويزاي برزيل نيازي به مصاحبه حضوري ندارد اما اگر سفارت تشخيص دهيد، متقاضي بايد براي مصاحبه به سفارت برود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۱۶:۱۹ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

سفري به دنياي زيبايي‌هاي فراموش‌نشدني در استانبول

استانبول يكي از زيباترين شهرهاي جهان است كه هرساله ميزبان ميليون‌ها گردشگر از سراسر دنيا است و اين جايگاه را مديون هتل‌هاي باكيفيت و جاذبه‌هاي گردشگري درجه يك است. وقتي مسافر تور استانبول لوكس باشيد، تازه استانبول زير دندان‌تان مزه خواهد كرد و ديگر به‌راحتي اين شهر را فراموش نخواهيد كرد. در اين مطلب به سراغ معرفي ۲ تور استانبول مي‌رويم كه تجربه سفرتان را زير و رو خواهند كرد اما پيش از آن كمي درباره ويژگي‌هاي تور لوكس استانبول خواهيم گفت.

اگر مي‌خواهيد چاشني تور استانبول لوكس‌ خود را بيشتر كنيد، بايد به‌سراغ تور استانبول و ساپانجا برويد كه ۶ شب و ۷ روز طول مي‌كشد و شما را به اقامت در دو شهر رويايي تركيه مي‌برد. شهر «ساپانجا» (Sapanca) در فاصله ۱۳۷ كيلومتري استانبول قرار دارد و بخشي از استان سقاريه تركيه است. هر جاي اين شهر كه برويد جنگل‌هاي سرسبز آن را فراگرفته‌اند. درياچه ساپانجا از شمال و كوه‌هاي سبز سامانلي نيز از جنوب اين شهر كوچك را احاطه كرده‌اند. ساپانجا آنقدر لوكس و زيبا است كه محلي‌ها به آن «نگين سقاريه» مي‌گويند. در اين شهر كوچك مي‌توانيد هتل‌ها، ويلاها، كافه‌ها، خانه‌هاي هابيت و رستوران‌هاي مجللي پيدا كنيد كه چهره‌اي لوكس به اين شهر سبز داده‌اند. برنامه اين سفر ۷ روزه با پرواز هواپيمايي تركيش آغاز مي‌شود كه از بهترين شركت‌هاي هواپيمايي دنيا است و خدمات سطح بالايي را به مسافران ارائه مي‌دهد. اقامت در هتل ۵ ستاره هم در استانبول و هم در ساپانجا، گشت شهري در استانبول، خريد در استانبول و بازديد از جاذبه‌هاي ساپانجا از ديگر برنامه‌هاي اين تور است.

به گزارش اميگو تور ۶ شب و ۷ روزه استانبول و كاپادوكيا ويژه مسافراني است كه دوست دارند هم در يك تور لوكس استانبول شركت كنند و هم عكس‌هاي لوكس بگيرند، از جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي تركيه ديدن كنند و سوار بالن شوند تا سفرشان هيجان‌انگيزتر شود. «كاپادوكيا» (Cappadocia) كه ۷۳۰ كيلومتر تا استانبول فاصله دارد، نام منطقه‌اي تاريخي در كشور تركيه است كه در بين گردشگران به شهر صخره‌اي معروف است. اين منطقه تاريخي كه يكي از سه شهر صخره‌اي جهان است، از محبوب‌ترين مناطق سفر در تركيه است. كاپادوكيا از شهر زيرزميني گرفته تا هتل‌هاي غاري، قلعه، كليسا، روستاها و شهرهاي تاريخي، دودكش‌هاي جن و پري و پارك ملي آنقدر ديدني دارد كه مي‌تواند حسابي سرگرم‌تان كند.

پكيج تور استانبول شامل خدمات مختلفي مثل:

پرواز، هتل، گشت‌شهري، ورودي جاذبه‌ها و غيره است. براي اينكه يك تور لوكس استانبول رزرو كنيد بايد جزئيات خدمات اين بسته‌ها، مثل تعداد روزهاي سفر، تعداد مقاصد، زمان پرواز، شركت هواپيمايي، هتل محل اقامت، هزينه ورودي جاذبه‌هاي گردشگري و گشت شهري را با يكديگر مقايسه كنيد.

بالن‌سواري از تفريحات جذاب كاپادوكيا است كه طرفداران زيادي دارد. درست مثل استانبول، كاپادوكيا هم يكي از محبوب‌ترين لوكيش‌هاي عكاسي در تركيه است و مي‌توانيد عكس‌هاي زيبايي با پس‌زمينه دره‌ها، صخره‌ها، بالن‌ها و چشم‌انداز زيباي منطقه بگيريد. اگر هواي ديدن اين دو شهر زيبا به سرتان زده است بايد بدانيد تور استانبول و كاپادوكيا يك تور فوق لوكس است. اين تور با بازديد از شهر كاپادوكيا آغاز مي‌شود و پس از ۲ شب اقامت در اين شهر راهي استانبول مي‌شويد تا ۴ شب را نيز در اين پايتخت باستاني سپري كنيد. گشت شهري در استانبول و كاپادوكيا به‌همراه راهنماي تور فارسي‌زبان و محلي و گشت خريد در استانبول ازجمله خدمات اين تور است.

قيمت هر دو تور تركيه «استانبول و ساپانجا» و «استانبول و كاپادوكيا» ۷ روزه از ۵۹ ميليون تومان آغاز مي‌شود كه با توجه به خدمات ارائه شده، قيمتي بي‌نظير به حساب مي‌آيد. تورهاي تركيه ايوار بر تجربه مسافر تمركز دارد و با اين هدف طراحي مي‌شود تا در مدت‌زماني مناسب، پروازي راحت، اقامت در هتلي لوكس و برنامه‌ريزي دقيق گشت‌هاي شهري، خاطره به‌يادماندني از شهر استانبول براي مسافران به يادگار بگذارد. حالا كه با لوكس ترين تورهاي استانبول آشنا شده‌ايد، به‌نظر شما كدام تور بهتر است؟ يك تور لوكس راحت با ارائه بهترين خدمات يا خريد ارزان‌ترين تورهاي استانبول با كيفيت نه چندان تعريفي؟ براي اينكه پاسخ اين سوالات را پيدا كنيد مي‌توانيد از كارشناسان آژانس مسافرتي ايوار مشاوره بگيريد. ايوار بيش از دو دهه تجربه برگزاري تور استانبول و تورهاي اروپايي، آمريكايي، آفريقايي و آسيايي را دارد و هميشه به جلب نظر مسافرين سخت‌گير و سخت‌پسند شهره است. مطالعه نظرات مسافران قبلي تور استانبول ايوار مي‌تواند به شما در گرفتن تصميم درست كمك كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۲۱:۲۹ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

سفر به جاده هاي كوهستاني تركيه

تور تركيه ايوار شامل سفر به استانبول و ساپانجا مي‌شود. به اين معنا كه شما ابتدا به استانبول سفر خواهيد كرد و بعد از چند روز اقامت در اين شهر، به ساپانجا مي‌رويد و دو روز را هم در يكي از بهترين هتل‌هاي اين منطقه اقامت خواهد كرد. حمل و نقل، اقامت و بازديد از ساپانجا به صورت كامل به عهده ايوار خواهد بود و شما درگير هماهنگي‌ها نخواهيد شد. بعد از اتمام مدت حضور در ساپانجا مجددا به استانبول بازمي‌گرديد. ديدن اين منطقه جذاب، يكي از اصلي‌ترين تفاوت‌هاي تور استانبول ايوار با ديگر تورها و بسته‌هاي سفر موجود در بازار سفر به استانبول است.

همانطور كه اشاره كرديم، بازديد از ساپانجا مي‌تواند به نقطه درخشان سفر شما تبديل شود. طبيعت بكر اين منطقه در كنار مناطق ديدني آن، تجربه‌اي فراموش نشدني براي‌تان خلق مي‌كند. اما سفر به ساپانجا، ممكن است به صورت انفرادي چندان آسان هم نباشد. هماهنگي با راهنمايان محلي كه به زبان تركي صحبت مي‌كنند، ناآشنا بودن با منطقه و امكان گم شدن در منطقه، ممكن است سفر به ساپانجا را به يك تجربه گردشگري تلخ و استرس‌زا تبديل كند. به همين خاطر، بهتر است حتما با فردي آشنا و راهنمايي قابل اعتماد به ساپانجا برويد.

به گزارش اميگو خوشبختانه ايوار با در نظر گرفتن اين دغدغه، برنامه‌اي را طراحي كرده كه طي آن شما بتوانيد، بدون استرس و به آساني به ساپانجا برويد و از سفري كوتاه به اطراف استانبول لذت ببريد.

لگولند (Legoland) جايي است كه هم بزرگسالان و هم كودكان از آن نهايت لذت را مي‌برند! در اين مركز تفريحي، بناهاي مهم استانبول با استفاده از لگو، بازسازي شده‌اند و در فضايي قرار گرفته‌اند كه مي‌توانيد از آن‌ها بازديد كنيد. علاوه بر اين سازه‌ها، كارگاه‌هايي براي تفريح كودكان نيز در نظر گرفته شده است. اگر همراه با كودك خود به استانبول سفر مي‌كنيد، مي‌توانيد يك نيم روز را به اين مركز اختصاص دهيد تا كودك شما نيز يك خاطره ناب از استانبول كسب كند.

مطمئنا با يك سرچ ساده در گوگل يا پرس‌و‍‌جو كردن در خصوص تور استانبول تركيه، با قيمت‌هاي مختلف مواجه مي‌شويد كه انتخاب از بين آن‌ها را به كاري بسيار دشوار تبديل مي‌كند. علت اين تفاوت قيمت چيست؟ اصلي‌ترين دليل تفاوت قيمت تورهاي استانبول، خدماتي است كه ارائه مي‌شود. بنابراين، همراه پيشنهاد مي‌شود كه به‌جاي مقايسه قيمت‌ها، ابتدا خدمات تورها را با هم مقايسه كنيد.

از طرف ديگر، بسياري از پكيج‌ها يا بسته‌هاي سفر كه فقط شامل پرواز، اقامت و گاهي ترانسفر فرودگاهي هستند، به نام «تور» فروخته مي‌شوند. درحالي كه تور به مجموعه‌اي خدمات گفته مي‌شود كه پرواز، اقامت، گشت شهري، راهنماي فارسي‌زبان، ترانسفر فرودگاهي و بيمه را دربرمي‌گيرد. علت اصلي تفاوت قيمت تور استانبول ايوار با ديگر تورها نيز همين است. ايوار مجري مستقيم و ارائه‌دهنده معتبر تور استانبول است و همه خدماتي كه از يك تور واقعي انتظار مي‌رود را مي‌توانيد در تور استانبول ايوار دريافت كنيد.

سفر به استانبول

نكات مهم و مخصوص خودش را دارد كه حتما پيش از سفر بايد به آن‌ها توجه شود. برخي افراد به صورت انفرادي به اين شهر سفر مي‌كنند و برخي ديگر نيز همراه با تورهايي كه توسط آژانس‌هاي مختلف برگزار مي‌شود، راهي اين مقصد توريستي مي‌شوند. اگر با آگاهي پايين قصد سفر با تور به استانبول را داريد، ممكن است با چالش‌هايي مواجه شويد. داشتن آگاهي به شما كمك مي‌كند كه بهترين آژانس و بهترين تور را براي سفر انتخاب كنيد و بهتر بتوانيد از زمان و هزينه‌اي كه براي سفر به استانبول صرف مي‌كنيد، بهره ببريد.

آيا مي‌دانيد ساپانجا كجاست؟ ساپانجا منطقه‌اي شبيه به روستا است كه در شرق استانبول در كشور تركيه قرار گرفته است. بازديد از طبيعت زيبا و آب و هواي شگفت‌انگيز ساپانجا، به يكي از نقاط درخشان سفر شما به استانبول تبديل خواهد شد.

آژانس ايوار از سال ۱۳۸۱ به صورت تخصصي در حوزه برگزاري تورهاي اروپا، آسيا و آمريكا فعاليت مي‌كند و با سابقه‌اي كه در اين حوزه دارد، خدماتي معتبر و قابل اعتماد به شما ارائه مي‌دهد. امروزه ايوار قابليت اعزام سالانه ۷ هزار مسافر را به مقاصد بين‌المللي دارد. قطعا تجربه سفر با تورهاي ايوار، يك تجربه فراموش‌نشدني براي همسفران خواهد بود. كارشناسان حرفه‌اي آژانس ايوار همراه شما هستند تا بتوانيد بهترين گزينه را براي سفر انتخاب كنيد. شما مي‌توانيد با شماره ۰۲۱-۹۱۰۰۹۱۰۰ تماس بگيريد و با كارشناسان ايوار در تماس باشيد. همچنين، مي‌توانيد با مراجعه به وبسايت ايوار به آدرس eavar.com با تورهاي اين آژانس مسافرتي آشنا شويد و در خصوص شرايط، قيمت و زمان برگزاري اين تورها اطلاعات دقيق كسب كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۲۶:۱۷ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

بازديد از معابد مذهبي و تاريخي ژاپن

در كنار درياچه و يا از داخل قطارهاي سريع‌السير به تماشاي اين زيبايي خارق‌العاده بپردازند. پس از گذران يك روز دل‌انگيز در اطراف كوه فوجي مي‌توان در اطراف درياچه و بر زير درختان، لذت چشيدن يك غذاي سنتي ژاپني را تجربه كرد.

اسكاي تري كه به درخت آسمان توكيو مشهور است يكي از مهمترين بناهاي شهر توكيو به شمار مي‌رود. در طبقه مياني اين برج مغازه‌هاي متنوع براي تهيه سوغاتي‌هاي خاص ژاپني، رستوران موساشي اسكاي با غذاهاي فرانسوي و ژاپني قرار دارد كه مي‌تواند لذت چشيدن يك غذاي خاص را به افراد هديه بدهد. در بالاي اين برج يك تراس بزرگ با پنجره‌هاي بلند طراحي شده است كه مناظري زيبا و چشم‌نواز از شهر زيباي توكيو را پيش روي گردشگران به نمايش مي‌گذارد.

به گزارش اميگو بهترين زمان براي سفر به ژاپن از مارس تا مي در اواخر بهار است. با شركت در تور ژاپن ايوار در فصل بهار مي‌توانيد از تماشاي جشن شكوفه‌هاي گيلاس لذت ببريد. همچنين، گردشگران مي‌توانند در اواخر پاييز، به ويژه در ماه‌هاي سپتامبر تا نوامبر براي بهترين تجربه گردشگري خود برنامه‌ريزي كنند. دما در اين زمان ملايم بوده و بارندگي بسيار كمي در جريان است و بازديدكنندگان مي‌توانند به خوبي از زيبايي‌ها و عجايب اين كشور مدرن و متمدن ديدن كنند.

شيبويا به دليل وجود مراكز خريد متعدد، رستوران‌هاي درجه يك و جاذبه‌هاي ديدني بسيار به يكي از قطب‌هاي گردشگري ژاپن تبديل شده است. اگر به دنبال گذران يك شب مهيج و خريد از مراكز تجاري لوكس ژاپني هستيد، اين منطقه بهترين مقصد براي شما خواهد بود. براي شام مي‌توانيد به يكي از هزاران رستوراني كه در محله شيبويا وجود دارد، برويد و يك غذاي لذيذ ژاپني را امتحان كنيد.

آژانس مسافرتي ايوار

به عنوان برگزاركننده مستقيم تور ژاپن در طول سال تورهاي متنوعي به مقصد ژاپن برگزار مي‌كند. آن‌چه كه تور ژاپن با ايوار را از ساير آژانس‌هاي گردشگري متمايز مي‌سازد، گشت‌هاي شهري، وجود تورليدرهاي فارسي زبان، همراهي راهنمايان محلي، بيمه مسافرتي، اقامت در هتل‌هاي 5 ستاره و تسهيل روند اخذ ويزا است.

توكيو شهري است كه رنگ‌ها و شگفتي‌هاي ژاپن را منعكس مي‌كند و به عنوان قلب تپنده اين كشور تناقضي از مدرنيته همراه با سنت را به گردشگران منتقل مي‌كند. جاذبه‌هاي ديدني ژاپن بي‌پايان است و تماشا و بازديد هر يك از آنها در يك سفر تقريبا كار غيرممكني است. از بهترين جاذبه‌هاي ديدني ژاپن مي‌توان به ديزني‌لند توكيو، برج اسكاي تري توكيو و ديزني‎سي آن اشاره كرد. بهترين كارهايي كه مي‌توانيد در توكيو انجام دهيد، گذران يك شب در نزديكي برج توكيو، بازديد از عظمت معبد ميجي و لذت خريد كردن از اودايبا ژاپن است.

كمتر كسي است كه درباره پارك‌هاي ديزني‌لند چيزي نشنيده باشد و درباره گذران يك روز مهيج در آن روياپردازي نكرده باشد. ديزني‌لند شهربازي شگفتي‌ها و زيبايي‌ها است كه براي هر نسل، شگفتي‌هاي خاص خود را دارد.

بدون ترديد تجربه بازديد از كوه فوجي ياما در تور ژاپن آن را به يك سفر بي‌نظير و خاطره‌انگيز تبديل كرده است. كوه فوجي ياما يكي از برجسته‌ترين و شناخته شده‎‌ترين آثار طبيعي ژاپن با قله‌هاي فراوان و چشم‌اندازهاي زيبا است كه بسياري از گردشگران را به سوي خود جذب مي‌كند.

تركيبي از شكوفه‌هاي صورتي رنگ گيلاس و درياچه آرام

در اطراف كوه فوجي در فصل بهار منظره‌اي دلپذير را پديد آورده است. برخي از گردشگران كوهنوردي خود را از كوهپايه‌هاي فوجي آغاز مي‌كنند، در حالي كه بسياري از آنها از ميانه‌ي راه يعني ايستگاه پنجم به آنها مي‌پيوندند.

متقاضيان سفر به ژاپن مي‌توانند همراه با ايوار سفري جذاب و شگفت‌انگيز را در فصل شكوفه‌هاي گيلاس اين كشور در ياد و خاطرات خود ماندگار سازند. گردشگران مي‌توانند با مراجعه به سايت اين مجموعه www.eavar.com نسبت به خدمات و ويژگي‌هاي تورهاي آن و قيمت‌هاي متنوع آن آگاهي‌هاي لازم را كسب كنند.

وجود هزاران زيارتگاه و معابد، باغ‌ها و قصرهاي باشكوه، كوه‌هاي ديدني، قطارهاي سريع‎‌السير، فروشگاه‌هاي مدرن، اماكن تفريحي متفاوت و آسمان‌خراش‌هاي متعدد تمام آن چيزي است كه ژاپن را به عنوان «كوله‌پشتي پر از شگفتي‌ها» به خوبي توصيف مي‌كند. نه تنها تكنولوژي‌هاي پيشرفته آن بلكه مكان‌هاي ديدني ژاپن است كه اين جزيره را بر روي نقشه دنيا برجسته و خاص كرده است و نشان مي‌دهد كه كاوش در اين كشور زيبا ارزش هزينه كردن دارد. بنابراين، اگر هرگز به بازديد از ژاپن فكر نكرده‌ايد، وقت آن رسيده است كه به سرزمين آفتاب سفر كنيد. بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري همراه با تور ژاپن تجربيات و خاطراتي را براي شما رقم مي‌زند كه هرگز آن را تجربه نكرده‌ايد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۱۰:۴۱ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

گشت و گذار در خيابان هاي رمانتيك پاريس

خبر خوش اينكه از ايران مي‌توانيد با پرواز مستقيم ايران اير به فرانسه برويد. البته هواپيمايي‌هاي امارات، قطر ايرويز، تركيش، لوفت‌هانزا و… نيز به اين مقصد پرواز دارند؛ اما پرواز آن‌ها به صورت ترانزيت يا غيرمستقيم انجام مي‌شود. هزينه پرواز از تهران به پاريس بين ۲۷ تا بيش از ۵۰ ميليون تومان است.

قبل از خريد پرواز بايد به‌اندازه كافي در انتخاب نوع ايرلاين‌، ساعت و روز حركت دقت كنيد؛ چون در غير اين صورت ممكن است با توقف‌هاي طولاني و خستگي مفرط در طول مسير مواجه شويد و مدت‌زمان زيادي از سفر را در راه رسيدن به مقصد سپري كنيد.

اگرچه در اغلب موارد، صبحانه را مهمان هتل‌ محل اقامت خود هستيد؛ اما براي وعده‌هاي ناهار و شام بايد فكري كنيد. متوسط هزينه غذا در پاريس فرانسه از ۱۰ يورو شروع مي‌شود و تا بيش از ۱۰۰ يورو در رستوران‌هاي لوكس نيز مي‌رسد. ساندويچ‌هاي مك‌دونالد با حدود ۱۰ يورو، يكي از ارزان‌ترين گزينه‌هايي است كه مي‌توانيد براي ناهار يا شام خود انتخاب كنيد. خوب است بدانيد كه براي خريد يك بطري آب بايد حدود ۲ يورو هزينه كنيد. براي صرف غذا در رستوران‌ها يا بار‌هاي ارزان‌قيمت پاريس هم بايد حدودا بين ۲۰ تا ۵۰ يورو براي هر نفر كنار بگذاريد.

كساني كه با تور‌ فرانسه سفر مي‌كنند

اين شانس را دارند تا يك يا چند وعده غذايي خود مهمان آژانس‌ مسافرتي باشند و از باكيفيت‌ترين غذاهاي پاريس لذت ببرند.

براي حمل‌ونقل عمومي در فرانسه و به صورت مشخص در پاريس، گزينه‌هاي زيادي از تاكسي‌ گرفته تا مترو پيش رو داريد. هزينه رفت‌وآمد با تاكسي‌هاي داخل شهر پاريس، حدودا از ۷ يورو شروع مي‌شود و به‌‌ازاي هر كيلومتر بايد ۱.۲ يورو به هزينه رفت‌‌وآمدتان اضافه كنيد.

اگر دنبال گزينه‌هاي مقرون‌به‌صرفه‌تر هستيد، قطعا اتوبوس و مترو مي‌تواند گزينه‌ ايده‌‌آلي براي‌تان باشد. كرايه اتوبوس‌هاي پاريس بين ۲ تا ۴ يورو و هزينه مترو براي هر نفر حدودا ۲ يورو است.

يكي از اپليكيشن‌هاي پركاربرد براي خريد بليط انواع خدمات حمل‌ونقل عمومي در پاريس، «Bonjour RATP phone app» نام دارد. در اين برنامه كه بر روي تلفن‌هاي هوشمند نصب مي‌شود، قيمت بليط براي هر نفر حدوداً ۲ يورو است و براي رفت‌وآمد با مترو، اتوبوس و ترامواها در سراسر شهر پاريس قابل استفاده است.

اما در سفر به فرانسه با تور، ديگر نياز نيست نگران حمل‌ونقل خود باشيد؛ چرا كه شما اغلب گشت‌هاي شهري را با تور انجام خواهيد داد و هزينه‌ حمل‌ونقل‌هاي بين‌شهري نيز در قيمت تور گنجانده شده است.

پاريس مهد موزه‌هاي كهن، كليسا‌هاي شگفت‌انگيز و معابد باشكوه است. تقريبا غيرممكن است كه در تور پاريس، دلتان نخواهد كه در موزه لوور قدم بزنيد و ميراث گران‌بهاي ايران‌ باستان از دوره ساسانيان و هخامنشيان را از نزديك ببينيد يا قيد عكس يادگاري با برج ايفل بزنيد و از كليساي سنت شاپل (Sainte-Chapelle)، شاهكار معماري گوتيك با پنجره‌هاي رنگي، سقف‌هاي بلند و برج‌هاي ناقوسي، ديدن نكنيد.

بخش بزرگي از هزينه‌هاي سفر به فرانسه بدون تور

هزينه اقامت شما است و اينكه در چه هتلي با چه كيفيتي اقامت مي‌كنيد، هزينه اقامت شما را چندين پله بالا و پايين خواهد كرد.

اما خوب است كه حدود هزينه اقامت در فرانسه را با هم مرور كنيم. براي اقامت در ارزان‌ترين اقامتگاه‌هاي مركز شهر پاريس، بايد حدوداً شبي ۵۰ يورو كنار بگذاريد و اقامت در هتل‌هاي لوكس و گران‌قيمت، شبي بيش از ۳۰۰ يورو براي‌تان آب مي‌خورد. اگر مي‌خواهيد در عين داشتن سفري مقرون‌به‌صرفه، اقامتي باكيفيت داشته باشيد، اقامتگاه‌هاي متوسط و ۳ ستاره پاريس با هزينه اقامت متوسط شبي ۱۰۰ يورو، گزينه‌اي ايده‌آل براي‌تان خواهد بود.

اما سخت‌ترين مرحله پس از انتخاب هتل، پرداخت هزينه اقامت و رزرو آن است. براي رزرو هتل مورد علاقه خود، بايد از آژانس‌هاي مسافرتي آفلاين يا آنلاين كمك بخواهيد و همين امر مي‌تواند اندكي هزينه‌هاي سفر شما را افزايش دهد. اما اگر كارت اعتباري بين‌المللي داريد، اين كار برايتان آسان‌تر مي‌شود.

به ياد داشته باشيد در سفر به فرانسه با تور، تمام مراحل رزرو هتل با آژانس خواهد بود و اين، دغدغه شما را كم خواهد كرد.

اگر براي اولين بار مي‌خواهيد سفر به اروپا بدون تور را تجربه كنيد، فرانسه يكي از بهترين گزينه‌هايي است كه ريسك دريافت ويزا از آن‌ براي‌تان به‌مراتب كمتر از ساير كشور‌هاي اروپايي خواهد بود. هزينه ويزاي فرانسه براي هر نفر، متناسب با شرايط سني مسافران متفاوت است. طبق اعلام وب‌سايت شينگن ويزا، هزينه ويزا شينگن فرانسه براي مسافران بالاي ۱۲ سال، ۸۰ يورو و اگر مسافر بين ۶ تا ۱۲ سال داريد، بايد ۴۰ يورو براي ويزاي آن پرداخت كنيد. خبر خوب اينكه ويزاي فرانسه براي كودكان زير ۶ سال رايگان است. اين هزينه‌ها البته ممكن است در ايران متفاوت باشد و هر سال با تغييراتي همراه شود.

اگر سفر گروهي در پيش داريد، دردسر‌هاي دريافت به‌موقع ويزا براي‌تان چند‌برابر مي‌شود و اگر از كارگزاري‌ها و موسسات اخذ ويزاي شينگن كمك بگيريد، بايد بين ۳۰ تا ۴۰ يورو يا حتي بيشتر از آن هزينه كنيد. به همه اين‌ها، هزينه ترجمه مدارك مورد نياز را هم اضافه كنيد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۱۹:۳۷ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

معماري فوق‌العاده پاريس يك تور خاص

هزينه اقامت شما است و اينكه در چه هتلي با چه كيفيتي اقامت مي‌كنيد، هزينه اقامت شما را چندين پله بالا و پايين خواهد كرد. اما خوب است كه حدود هزينه اقامت در فرانسه را با هم مرور كنيم. براي اقامت در ارزان‌ترين اقامتگاه‌هاي مركز شهر پاريس، بايد حدوداً شبي ۵۰ يورو كنار بگذاريد و اقامت در هتل‌هاي لوكس و گران‌قيمت، شبي بيش از ۳۰۰ يورو براي‌تان آب مي‌خورد. اگر مي‌خواهيد در عين داشتن سفري مقرون‌به‌صرفه، اقامتي باكيفيت داشته باشيد، اقامتگاه‌هاي متوسط و ۳ ستاره پاريس با هزينه اقامت متوسط شبي ۱۰۰ يورو، گزينه‌اي ايده‌آل براي‌تان خواهد بود. اما سخت‌ترين مرحله پس از انتخاب هتل، پرداخت هزينه اقامت و رزرو آن است. براي رزرو هتل مورد علاقه خود، بايد از آژانس‌هاي مسافرتي آفلاين يا آنلاين كمك بخواهيد و همين امر مي‌تواند اندكي هزينه‌هاي سفر شما را افزايش دهد. اما اگر كارت اعتباري بين‌المللي داريد، اين كار برايتان آسان‌تر مي‌شود.

آب‌وهوا

اقليم متنوع فرانسه باعث شده تا در هر موقع از سال طرفداران خاص خود را داشته باشد. اما بهترين زمان سفر به فرانسه براي شما، چه زماني است؟ براي پاسخ‌دادن به اين سوال بايد نكات متعددي را در نظر بگيريد؛ آيا به‌دنبال خريد يا شركت در يك جشنواره مهمي هستيد؟ يا مي‌خواهيد به دور شلوغي‌، از بناهاي تاريخي و فرهنگي ديدن كنيد؟ همه اين‌ها مي‌تواند روي انتخاب شما تاثير بگذارد.

به گزارش اميگو بهار و پاييز فرانسه، خنك و نسبتاً خشك است و مي‌توانيد به‌دور از شلوغي فصل‌ اوج سفر‌ها، از جاذبه‌هاي گردشگري فرانسه ديدن كنيد. اما تابستان، با گرمايي لذت‌بخش و آفتاب درخشان خود از انبوه گردشگراني كه هواي گشت‌وگذار در پاريس و آفتاب‌گرفتن در سواحل جنوب فرانسه را دارند، استقبال مي‌كند. در آخر، خيابان‌هاي چراغاني پاريس در زمستان و بابا‌نوئل‌ها و درختان كريسمسي كه با بسته‌هاي هديه و شكلات‌هاي رنگي تزئين شده‌اند، رنگ عشق و شادي را بر چهره سرد و سوزناك شهر در زمستان مي‌پاشد.

اگر اهل خريد هستيد، جشنواره‌هاي تخفيف تابستانه و زمستانه پاريس در ماه‌هاي دي تا بهمن و خرداد تا اواخر مرداد، بهترين فرصت است تا چمدانتان را از برند‌هاي معروف و اجناس با‌كيفيت خارجي پر كنيد.

برخي از شما نيز ترجيح مي‌دهيد در ايام جشنواره‌ها و فستيوال‌هاي جهاني به فرانسه سفر كنيد؛ روز ملي باستيل در چهاردهم جولاي (۲۳ تير)، جشن مردي گراس (Mardi Gras) بين بهمن تا اسفند (فوريه تا مارس)، نمايش گاوبازي و جشن‌هاي محلي داكس فريا (Dax Feria) در اواخر مرداد (اواسط آگوست) و كارناوال ۱۵ روزه نيس (The Carnival of Nice) در ماه بهمن (فوريه)، از مهم‌ترين جشنواره‌هايي است كه مي‌توانيد در آن شركت كنيد و شب‌ها نيز، به آتش‌بازي‌هاي رنگارنگ در آسمان چشم بدوزيد.

بايد به خاطر داشته باشيد

كه اقدام به صورت انفرادي براي دريافت ويزاي شنگن، شانس شما را به شدت پايين مي‌آورد. آژانس‌هاي مسافرتي معتبر با توجه به سابقه اجراي تور در نزد سفارتخانه‌ها و همچنين دريافت ضمانت‌نامه بازگشت از مسافران، شانس دريافت ويزاي شنگن را به مراتب بالاتر مي‌برند. هزينه ويزاي فرانسه براي هر نفر، متناسب با شرايط سني مسافران متفاوت است. طبق اعلام وب‌سايت شينگن ويزا، هزينه ويزا شينگن فرانسه براي مسافران بالاي ۱۲ سال، ۸۰ يورو و اگر مسافر بين ۶ تا ۱۲ سال داريد، بايد ۴۰ يورو براي ويزاي آن پرداخت كنيد. خبر خوب اينكه ويزاي فرانسه براي كودكان زير ۶ سال رايگان است. اين هزينه‌ها البته ممكن است در ايران متفاوت باشد و هر سال با تغييراتي همراه شود. اگر سفر گروهي در پيش داريد، دردسر‌هاي دريافت به‌موقع ويزا براي‌تان چند‌برابر مي‌شود و اگر از كارگزاري‌ها و موسسات اخذ ويزاي شينگن كمك بگيريد، بايد بين ۳۰ تا ۴۰ يورو يا حتي بيشتر از آن هزينه كنيد. به همه اين‌ها، هزينه ترجمه مدارك مورد نياز را هم اضافه كنيد.

قيمت بليط پرواز‌ها از مبدا تهران كه اكثراً با ايرلاين‌هاي خارجي مانند امارات، قطر ايرويز، تركيش، لوفت‌هانزا و… انجام مي‌شود، بين ۳۰ تا بيش از ۵۰ ميليون تومان است. قبل از خريد پرواز بايد به‌اندازه كافي در انتخاب نوع ايرلاين‌، ساعت و روز حركت دقت كنيد؛ چون در غير اين صورت ممكن است با توقف‌هاي طولاني و خستگي مفرط در طول مسير مواجه شويد و مدت‌زمان زيادي از سفر را در راه رسيدن به مقصد سپري كنيد. با توجه به بي‌برنامه بودن پرواز‌هاي مستقيم و بروز مشكلاتي نظير كنسلي و نبود پرواز جايگزين، ما انتخاب ايرلاين‌هاي ايراني براي سفر به حوزه شنگن را پيشنهاد نمي‌كنيم. همچنين با توجه به ساعات پروازي، كوتاه‌تر شدن مسير، مدت زمان‌هاي ترانزيت و همچنين وجود پرواز‌هاي متعدد، پيشنهاد اول ما پرواز با ايرالاين تركيش است كه در مسير اروپا قرار دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۳۰:۳۱ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

به ديدن شهرهاي تاريخي اسپانيا سفر كنيد

يك برنامه سفر ايده‌ال براي اين سفر چيده شده و تمام ايراداتي كه ممكن است در يك برنامه سفر باشد اصلاح شده است. در تور يك هفته‌اي اسپانيا، مسير بين مادريد و بارسلون زميني طراحي شده است. با اين برنامه سفر، علاوه‌بر اينكه خستگي پرواز و مشكلات فرودگاهي (نظير ميزان بار مجاز، تلف شدن وقت در چك اين و تحويل بار) گريبان‌گير شما نخواهد شد، مي‌توانيد از فرصتي كه سفر زميني در اختيارتان مي‌گذارد استفاده كنيد و بازديدي كوتاه از شهر زاراگوزا نيز داشته باشيد.

جالب است بدانيد هنگام مسافرت به اسپانيا به صورت تك نفره و بدون تور حداقل هزينه پرواز حدود 20 تا 30 ميليون تومان، هزينه اقامت بين 30 تا 500 يورو و  هزينه خوراك 50 يورو خواهد شد كه البته اگر فرد بخواهد از جاذبه‌هاي اسپانيا هم ديدن كند هزينه حمل‌ونقل نيز اضافه خواهد شد. در حالي‌كه خريد تور اسپانيا علاوه بر مزايايي همچون راهنماي زبان فارسي، بيمه مسافرتي، راهنماي محلي و… كه دارد، سفري مقرون‌ به‌صرفه نيز خواهد بود زيرا سفر به همراه گروه، شامل تخفيف و… مي‌شود.

البته گفتني است كه استفاده از تفريحات رايگان اسپانيا نيز باعث لذت بيشتر از سفر و كاهش هزينه‌ها خواهد شد، اما تفريحات رايگان اسپانيا كدامند؟

برخي از گردشگران تور اسپانيا مي‌توانند از جاذبه‌هاي رايگان مادريد و بارسلون بازديد كنند. جالب است بدانيد كه در برخي از ساعات هفته موزه‌هاي شهر مادريد و روزهاي يكشنبه ساعت 15 به بعد موزه‌هاي شهر بارسلون رايگان هستند و مي‌توان بدون ‌پرداخت هزينه‌اي از آن مكان‌ها بازديد و لذت سفر را دو چندان كرد.

از ديگر جاذبه‌هاي رايگان همچنين مي‌توان به پارك رتيرو، معبد دبود، قصر سلطنتي مادريد، پلازا مايو، پارك گوئل، نماي بيروني ساگرادا فاميليا، كليساي جامع بارسلون، منطقه گوتيك و…  در شهر مادريد و بارسلون اشاره كرد كه بازديد هر كدام از آن‌ها خالي از لطف نخواهد بود.

به گزارش كاماپرس، اسپانيا در جنوب غربي اروپا قرار گرفته و مي‌توان اين كشور را ويتريني از تمدن روم باستان تا دوره‌هاي اسلامي و مسيحي دانست. گردشگران مي‌توانند ضمن آشنايي با تاريخ و بازديد از مكان‌هاي تاريخي، از طبيعت بكر و غروب‌هاي رويايي اين كشور بهره‌مند شوند به همين خاطر خريد تور اسپانيا مي‌تواند انتخابي بي‌نظير باشد.

بسياري از ايراني‌ها زمان مسافرت را به فصل بهار موكول مي‌كنند كه به سبب تعطيلات نوروز بتوانند حسابي از سفرشان لذت ببرند. جالب است بدانيد كه بهار يكي از فصل‌هاي پرطرفدار اروپا در ميان گردشگران است.

آژانس‌هاي بسياري هستند كه تور اسپانيا را ارائه كنند ولي برخي با قيمت‌هاي باور نكردني و بسيار ارزان توري ارائه مي‌دهند كه برخي مسافران بدون در نظر گرفتن شرايط آن را خريداري مي‌كنند. در حالي‌كه بسياري از تورهاي ارزان قيمت ممكن است هتل‌هاي بي‌كيفيت همراه با پرواز ارزان قيمت عرضه كنند و حتي پس از رسيدن مسافر به مقصد گشت‌وگذاري نيز براي وي در نظر نگيرند. بديهي‌ است كه لذت سفر را نبايد فدايي ارزاني كرد و بهتر است تور اسپانيا را از آژانسي معتبر خريد كه همراه با تور خدماتي متنوع نيز به مسافر ارائه دهد.

تور اسپانيا شرايطي را ايجاد كرده كه گرشگران بتوانند مقصد را به صورت تك يا تركيبي انتخاب كنند. اسپانيا شهرهاي جذابي همچون بارسلون، مادريد، زاراگوزا، مالاگا و… دارد كه در تورهاي تركيبي بازديد از چند شهر براي گردشگر امكان‌پذير خواهد بود.

به واسطه تيم‌هاي فوتبال مادريد و بارسلونا، اين دو شهر براي مسافران ايراني كاملا آشنا هستند. بسياري از مسافران حتي براي تماشا و عكس يادگاري در ورزشگاه‌هاي نيوكمپ و سانتياگو برنابئو راهي اين سفر مي‌شوند. اگرچه مادريد و بارسلون مهم‌ترين شهر‌هاي گردشگري اسپانيا به حساب مي‌آيند، اما يكي از دلايلي كه ساير شهر‌هاي اسپانيا نظير مالاگا، سويل و كوردوبا با استقبال كمتري مواجه مي‌شوند، نه از جنبه‌ي توريستي، بلكه به علت آشنايي كمتر مسافران با اين شهر‌ها است.

شهر‌ها و كشور‌هاي اروپايي معمولا شب زنده‌دار نيستند و اكثرا (به خصوص شهر‌هاي كوچك‌تر) غير از آخر هفته‌ها، زندگي شبانه‌اي ندارند؛ اما بارسلون اينطور نيست. شهر زيباي بارسلون در صبح زيبايي‌هاي خود را به معرض نمايش مي‌گذارد و شب، روح اسپانيايي خود را به رخ مي‌كشد. پس اگر به دنبال لمس يك فرهنگ غني هستيد و علاقه‌اي به آثار معماري و جاذبه‌هاي گردشگري نداريد، باز هم اسپانيا بهترين انتخاب شماست. در اسپانيا از خشكي مردمان اروپا خبري نيست و همه با لبخند از شما پذيرايي مي‌كنند.

منبع: بلاگ


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۰۷:۳۲ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

ايتاليا تور شهرهاي رومانتيك فلورانس

آنچه در حال حاضر از پمپي و محوطه‌ي باستاني نزديك آن به نام هركولانيوم (Herculaneum) مشاهده مي‌كنيد، بهترين نمونه‌ي شهرهاي رومي و سبك زندگي اين مردمان در گذشته است. به‌وضوح مي‌توان دريافت كه چرا پمپي محبوب‌ترين جاذبه‌ي گردشگري ايتاليا محسوب مي‌شود.

تنها ۱۶ سال قبل از فوران آتشفشان، خسارت‌هاي ناگواري براثر زلزله به شهر وارد آمده بود و جمعيت ۲۰ هزار نفري آن، هنوز مشغول بازسازي بناهاي خود بودند. با ديدن اولين نشانه‌هاي فعاليت آتشفشان، بسياري از مردم، شهر را ترك گفتند؛ درنتيجه هنگامي‌كه سونامي مواد مذاب جاري شد، فقط ۲ هزار نفر از مردم جان خود را از دست دادند. از آن زمان تاكنون پمپي به شهري متروكه تبديل شده است. با آغاز حفاري‌هاي باستان‌شناسي در قرن هجدهم اين شهر رفته‌رفته از زير خاك سر برآورد. امروزه سه‌پنجم از اين محوطه حفاري‌ شده است. حفاران قديمي هر آنچه را مي‌يافتند، به موزه‌اي در نپال انتقال مي‌دادند اما باستان شناسان از سال ۱۹۱۱ تمام آثار كشف‌شده را در جاي خود باقي گذاشتند و به جذابيت بيشتر اين بخش از شهر افزودند.

ديدن آثار و بقاياي زندگي رومي‌ها در خانه‌ها، فروشگاه‌ها و اماكن عمومي اين شهر شما را مبهوت خواهد كرد. با شروع فعاليت آتشفشان، مردم به زندگي روزمره‌ي خود مشغول بودند و هرگز تصورش را هم نمي‌كردند كه آخرين حركت آن‌ها، پنجره‌اي به‌سوي تاريخ دنياي باستان باشد. خرابه‌هاي شهر پمپي در دامنه‌ي كوه وزوو (Vesuvius) قرار گرفته است. اين كوه آتشفشاني در سال ۷۹ ميلادي فوران كرد و شهر پمپي را به زير ۶ متر خاكستر و سنگ خارا فرو برد. پمپي در پي قرن‌ها حفاري از زير خاك بيرون آمده است. اگر با تور ايتاليا به پمپي سفر كنيد، قطعا از تماشاي خرابه‌هاي آن شوك زده خواهيد شد.

در سفر به ايتاليا

شايد مشتاق باشيد، هر چه زودتر شهر افسانه‌اي پمپي را از نزديك ببينيد اما پيش از آن، بازديد از موزه‌ آنتيكواريوم (Antiquarium) را به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه ارزش توقفي كوتاه را دارد. در اين موزه نه‌تنها تصاوير و توضيحات مفيدي درباره‌ي اين شهر به دست خواهيد آورد، بلكه اشيا و آثار كشف‌شده‌اي را مشاهده خواهيد كرد كه به خاطر شكنندگي يا جلوگيري از هوازدگي به موزه انتقال يافته‌اند.

قدمت برخي از اين آثار حتي به مدت‌ها پيش از دوره‌ي رومي باز مي‌گردد. در اينجا مي‌توانيد از ابزار زندگي روزمره، كوزه‌ها، ظروف رومي، اثاثيه، كالاهاي تجارتي و خانگي آن زمان ديدن كنيد.

مجسمه‌هاي گچي كه از قالب بي‌نقص اجساد قربانيان تهيه شده‌اند، يكي ديگر از ديدني‌هاي اين موزه به‌حساب مي‌آيند. اين قالب‌هاي ميان‌تهي از فرونشستن خاكستر بر روي اجساد جان‌باختگان تشكيل شده است.

بعدازاينكه باستان شناسان اين قالب‌هاي ميان‌تهي را مي‌يافتند، درون آن‌ها را به‌دقت با گچ پر مي‌كردند و به قربانيان در حال فرار شكل مي‌بخشيدند. اين مجسمه‌هاي گچي واپسين لحظات زندگي اين مردم را همچون حقيقتي هولناك به تصوير مي‌كشند و پمپي را به مكاني فراتر از يك ويرانه‌ي تاريخي بدل مي‌سازند.

سالن گراند تئاتر پمپي بر روي زميني شيب‌دار ساخته شده است و ۵ هزار تماشاچي را در خود جاي مي‌دهد. در حال حاضر از اين سالن تئاتر براي نمايش نور و صدا در تابستان استفاده مي‌شود. رديف بالايي جايگاه تماشاچيان يكي از بهترين چشم‌اندازهاي شهر و كوه وزوو را به نمايش مي‌گذارد.

به‌علاوه، در كنار آن سالن تئاتر كوچكي را خواهيد ديد كه ساختمان آن از هر حيث بهتر از گراند تئاتر حفظ شده است. اين تئاتر يكي از اولين نمونه‌هاي تئاتر رومي سقف دار به شمار مي‌آيد و قدمت آن به ۷۵ سال قبل از ميلاد باز مي‌گردد. احتمالاً از اين سالن تئاتر بيشتر براي اجراي موسيقي استفاده مي‌شد.

در سمت شرق  اين سالن، معبد ژوپيتر و معبد ايزيس (Isis) قرار گرفته‌اند. بر روي ديوار معبد ايزيس هنوز مي‌توان نوشته‌اي از استاندال، رمان‌نويس فرانسوي، را در سال ۱۸۱۱ ديد. در اينجا با ورود به ميدان مثلثي شكلي كه درختان بر آن سايه افكنده‌اند، وارد راهرويي مي‌شويد.

اين راهرو شما را به خوابگاه گلادياتورها هدايت مي‌كند. بر روي ستون‌هاي اين خوابگاه سنگ‌نوشته‌هايي ديده مي‌شود كه شرح پيروزي گلادياتورها در مسابقات را درج كرده است. حمام استابيان (Stabian Baths) در گوشه‌اي از خيابان ويا دل ابوندانزا (Via dell'Abbondanza) و ويا استابيانا قرار دارد. اين حمام بزرگ‌ترين و بهترين حمام پمپي به‌حساب مي‌آمد كه ظاهر خود را درگذر زمان حفظ كرده است.

ورودي حمام به ورزشگاهي ستون‌دار و استخر شنايي در سمت چپ منتهي مي‌شود. در سمت راست آن حمام‌هاي زنانه و مردانه قرار دارند كه با اجاق‌هاي مخصوص گرم‌‌كردن آب از يكديگر جدا شده‌اند. هر قسمت داراي بخش‌هاي مختلفي ازجمله حمام آب سرد، رختكن و قفسه‌اي براي نگهداري لباس، حمام آب گرم و آب داغ است.

حمام آب داغ با عبور جريان هوا در كف و ديوارها گرم مي‌شد. در قسمتي ديگر از استابيان ورزشگاهي وجود دارد كه به تمرين گلادياتورها اختصاص داشت.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۳۱:۲۹ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

استراحت لذت بخش در قصرهاي شگفت‌انگيز فرانسه

به روايتي شهر عاشقان است، انواع جاذبه‌هاي ديدني را در خود جاي داده و فرهنگي متنوع دارد كه حاصل زندگي مردم سراسر جهان در اين شهر چندمليتي است. پاريس را همچنين به خوراك و نوشيدني‌هاي كلاسيك مي‌شناسند و البته شب‌هاي روشن و زنده‌اش نيز دستمايه آثار بسياري از هنرمندان، شاعران و نويسندگان در طول تاريخ بوده است.

اين‌همه تعريفي كه از پاريس كرديم، تنها بخشي از ويژگي‌هاي اين شهر توريستي است كه همه ساله گردشگران بسياري را به سفر به اين شهر ترغيب مي‌كند. اما بياييد نگاهي به مهمترين دلايل پرطرفدارترين مقصد در بين تورهاي اروپا داشته باشيم.

مسافر يا گردشگري كه به پاريس مي‌رود، اگر اندك آشنايي با اين شهر داشته باشد مي‌داند كه قرار نيست به هيچ ‌عنوان حوصله‌اش سر برود. پايتخت فرانسه ميزبان مشهورترين مقاصد گردشگري جهان است. بنابراين، پاريس‌گردي قرار است حسابي حال آدم را سر جايش بياورد. بياييد بعضي از اين جاهاي ديدني را با هم مرور كنيم:

ديزني‌لند: كشور فرانسه سال‌هاست كه براي اقتصاد گردشگري خود اهميت ويژه‌اي قائل مي‌شود و حساب جدي روي ارزهاي ورودي كه گردشگران با خود به اين كشور مي‌برند، باز كرده است. بنابراين، براي اينكه بتواند نياز توريست‌ها با سلايق متنوع را برطرف كند، برنامه‌هاي مختلفي هم تدارك ديده است. ديزني‌لند پاريس يكي از آن برنامه‌هاست. ديزني‌لند پاريس كه نمادهاي فرهنگي فرانسه در آن گنجانده شده، به‌گونه‌اي طراحي شده كه براي همه سنين مناسب باشد. كودكان از اتفاقات هيجان‌انگيز آنجا كه عمده آن را شخصيت‌هاي داستاني و قهرمانان كارتوني رقم مي‌زنند، لذت مي‌برند و بزرگسالان هم از ديدن عروسك‌هايي كه كودكي آنها را تداعي مي‌كند، شگفت‌زده مي‌شوند. بنابراين، پاريس‌گردي بدون ديزني‌لند پاريس يك جاي كارش مي‌لنگد.

بلوار شانزليزه و طاق پيروزي پاريس: شانزليزه، نامي مشهور است كه هركسي از طريقي با آن آشنا شده است. يكي در قطعه‌اي موسيقي اين اسم را شنيده، يكي در كتابي خوانده و شايد شما آن را در فيلمي ديده باشيد. شايد هم از اهالي مد و فشن هستيد و مي‌دانيد كه اين خيابان، خانه بزرگترين برندهاي پوشاك و گران‌ترين رستوران‌ها است. يك سر شانزليزه كه مشهورترين خيابان جهان است، ميدان كنكورد قرار دارد و يك سر ديگر آن مي‌رسد به ميدان شارل دو گل و طاق پيروزي پاريس.

طاق پيروزي يا طاق نصرت پاريس، از نمادهاي مقاومت ملي فرانسه است كه به افتخار سربازان فرانسوي در طول تاريخ، ساخته شده است. زير اين طاق، يكي از سربازان گمنام فرانسوي دفن شده است. برج ايفل: يكي از شناخته‌شده‌ترين مقاصد گردشگري دنيا، برج ايفل است؛ برجي كه ۳۳۰ متر ارتفاع دارد و زماني بلندترين سازه جهان محسوب مي‌شد. اين نماد فرهنگي كشور پاريس كه عمده آن از جنس فولاد است، به‌مناسبت ۱۰۰ سالگي پيروزي انقلاب فرانسه ساخته شد و شايد آن زمان كسي تصورش را نمي‌كرد كه روزي مردم جهان بخواهند حتماً يك عكس با اين سازه فلزي در آلبوم خاطرات خود داشته باشند.

موزه لوور: برخي از مهم‌ترين موزه‌هاي جهان روزي كاخ سلطنتي يا محل اقامت پادشاهان بودند؛ مانند كاخ گلستان در ايران. لوور هم همينطور است. يكي از كاخ‌هاي سلطنتي فرانسه، كاخ لوور بود كه آثار با ارزش هنري در آن نگهداري مي‌شد؛ اما پس از انقلاب كبير فرانسه، آن آثار در قالب موزه به مردم اهدا و در نهايت در سال ۱۷۹۳ ميلادي به موزه ملي فرانسه تبديل شد. اين موزه سالانه بين ۶ تا ۸ ميليون بازديدكننده دارد و بخش مهمي از تاريخ هنر و تاريخ جهان را در خود جاي داده است.

كليساي جامع نوتردام: كليساي نوتردام كه سال ۲۰۱۹ يك آتس‌سوزي بسيار جدي را پشت سر گذاشت، سالانه از حدود ۱۳ تا ۱۴ ميليون گردشگر پذيرايي مي‌كند و علت اين محبوبيت هم دو عنصر مهم تاريخ و معماري است. سبك معماري بسيار خاصي كه اين كليسا دارد، هر گردشگري را وسوسه مي‌كند كه حداقل يكبار از اين مكان ديدن كند.

«شهر عشق» يك نام تصادفي براي پاريس نيست. توصيف كاملي است كه هر كسي كه از پايتخت فرانسه بازديد مي‌كند، براي آن به كار مي‌برد. پل «پوينت دس آرتس» كه به آن پل هنر يا پل عشق مي‌گويند، يكي از دلايل اين نام‌گذاري است. عاشقان جهان كه به پاريس مي‌آيند براي پايداري عشق خود يك قفل به ميليون‌ها قفل اين پل عابرپياده ۹۳ تني اضافه مي‌كنند كه به يادگار بماند و پس از آن، از بالاي اين پل به رودخانه زير پاي خود نگاه مي‌كنند كه همان رود سن، يكي از رودخانه‌هاي تاريخي جهان است.

فضاي شهر پاريس با ديگر شهرهاي جهان فرق دارد. همه‌چيز انگار روي يك ريتم موسيقي در حال حركت است و نماي شهر، حالتي تلفيقي از معماري دوران قرون وسطي و معماري مدرن دارد كه هم‌نشيني خوبي دارند و اتفاقاً، حال و هواي خاصي را در شهر حاكم كرده است.

يكي از جذابيت‌هاي پاريس همين گوناگوني و تنوع آن است و اين چندگونگي فقط به معماري و نما خلاصه نمي‌شود. كافي است از محل اقامت خود خارج شويد و در ميان مردم قدم بزنيد. زبان آدم‌ها، نوع پوشش و هيچ چيز ديگر شبيه به ديگري نيست، هر چيزي خاصيت خود را دارد و در عين حال، متعلق به يك نقطه از دنياست كه در پاريس جمع شده.

به گزارش بازرگاني خبرگزاري مهر، شايد بهتر باشد سوال تيتر را وارونه بپرسيم؛ چرا نبايد به پاريس رفت؟ به شهري كه سالانه ميزبان ميانگين ۳۰ تا ۴۰ ميليون گردشگر از سراسر دنياست و از تاريخ، هنر و معماري گرفته تا طبيعت و اقتصاد و ورزش حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد! شهر پاريس كه پايتخت كشور فرانسه است، هر ساله خود را در بين مقصدهاي برتر گردشگري جهان مي‌گنجاند. البته چند رقيب ديرينه دارد؛ لندن، دبي و نيويورك، اما پاريس هميشه جزو ۳ يا ۵ شهر برتر جهان از لحاظ تعداد گردشگر بوده است.

منبع: بلاگ


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۵۵:۱۶ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

سفري به دورانديشي و آسايش تازه ترين تور سوئيس

اگر قصد سفر به يكي از كشور‌هاي حوزه شينگن را داشته باشيد، علاوه بر هزينه بالا تورهاي خارجي، قطعا از سختي‌هاي مراحل و صدور ويزا آگاهي داريد اما خوشبختانه امكان صدور ويزاي توريستي براي گردشگران در صورت كامل بودن مدارك مورد نياز، بسيار در دسترس است.

در سال 1395، يك هيئت 17 نفره كه از مديران ارشد صنعت گردشگري در كشور سوئيس به حساب مي‌آيند، با هدف دعوت عمومي تمامي ايرانيان، به كشور ما آمده بودند. نماينده گردشگري شهر ژنو، نماينده گردشگري شهر زوريخ، نماينده گردشگري شهر برن، مدير فروش هتل‌ و قطار‌هاي قله تيتليس، مدير فروش قطار‌هاي قله يونگ‌فرا، مدير فروش هتل و قطار‌هاي كوهستان ريگي، مدير مجموعه‌ هتل‌هاي لاچري ويكتوريا يونگ‌فرا و نفراتي ديگر از سازمان‌هاي توريستي و گردشگري، دانشگاه‌ها و ... اعضاي اين هيئت بودند كه به سرپرستي آقاي «فدريكو سوماروگا»، مدير سازمان گردشگري كشور سوئيس، به ايران سفر كرده‌ بودند. اين پروژه كه براي آشنايي بيشتر با سوئيس و دعوت از گردشگران براي سفر به اين كشور برنامه‌ريزي شده، تا كنون در بيشتر نقاط دنيا توسط اين گروه برگزار شده است.

اين هيئت در سفر خود، 5 آژانس گردشگري را در ايران شناسايي و آن‌ها را به عنوان تورگردان‌هاي اصلي براي مقصد سوئيس معرفي كردند. در اين بين، نام آژانس هواپيمايي ايوار نيز در اين ليست به چشم مي‌خورد؛ ليستي كه در كتابچه‌هاي گردشگري سوئيس به دو زبان انگليسي و فارسي منتشر و در نمايشگاه گردشگري ايران توزيع شد.

اگرچه تمامي اطلاعات تورهاي اروپا به صورت كامل بر روي وبسايت‌ ايوار به آدرس www.eavar.com قرار گرفته است، اما اگر مي‌خواهيد به صورت حضوري از خدمات ايوار استفاده نماييد يا براي انتخاب تور خود نياز به مشاوره داريد، مي‌توانيد به آدرس خيابان وليعصر، رو به روي پارك ملت، برج سايه مراجعه كرده يا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۹۱۰۰ تماس حاصل نماييد.

بهترين زمان سفر به زوريخ

بين ماه‌هاي ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهريور) است، زماني كه دماي ميانگين ۲۱٫۱ درجه سانتي‌گرادي، به شما اجازه مي‌دهد تا بتوانيد در درياچه شنا كنيد. اگرچه، بايد بدانيد آب و هواي مهمان‌نواز فصل تابستان، اين زمان از سال را تبديل به گران‌ترين فصل گردشگري زوريخ، كرده است. به طور كلي، تابستان مناسب‌ترين فصل براي شركت در تور اروپا است اگرچه به دليل تقاضاي بالا، قيمت‌ها نيز در اين فصل بالاتر است. اگر مي‌خواهيد سفري مقرون به صرفه را تجربه كنيد، مي‌توانيد سفر خود را به پاييز يا زمستان موكول كنيد.

براي قايق‌سواري در بزرگ‌ترين آبشار اروپا با ارتفاع ۲۳ متر و تجربه هيجان در آب‌‌هاي پر جوش‌وخروش آن آماده‌ايد؟ الان وقت آن رسيده تا سفر به جاهاي ديدني سوئيس در تابستان را با قايق‌سواري در آبشار راين به اتمام برسانيم. اين آبشار كه در آخرين دوره از عصر يخبندان تشكيل شده، زماني الهام‌بخش شاعران و نويسندگان محبوبي مانند گوته بود.

با شركت در تور‌هاي يك روزه، مي‌توانيد خود را از زوريخ به آبشار راين برسانيد و در داخل قلعه‌ قرون‌وسطايي در سمت چپ رودخانه، عكس‌هاي يادگاري بگيريد. اما اگر اهل چالش و هيجان هستيد، پيشنهاد مي‌كنيم سوار بر قايق به دل آب بزنيد و به سمت صخره‌اي بزرگ، درست در وسط آبشار برويد.

همه ما عصر يخبندان را با كوه‌هاي يخي و ماموت‌هاي قهوه‌اي در انيميشن «عصر يخبندان» به ياد مي‌آوريم و فكرش را هم نمي‌كنيم كه جايي وجود دارد كه دره‌اي هزار ساله از آن دوران را در خود جاي داده. گرند كنيون (Swiss Grand Canyon) در سوئيس، حاصل فعل و انفعالات زمين در ۱۰ هزار سال پيش است كه با رودي باريك در ته دره، ديوارهاي يخي و جنگل‌هاي روييده در قله كوه‌ها، شما را به ياد خاطراتتان از انيميشن‌هاي عصر يخبندان مي‌اندازد. فرقي نمي‌كند اهل ورزش‌هاي زمستاني باشيد يا عاشق طبيعت‌گردي در جاهاي بكر در تابستان؛ دره گرند كنيون در هر موقع از سال ديدني است.

در ادامه سفر به جاهاي ديدني سوئيس در تابستان، اين بار مي‌خواهيم به مرز ايتاليا و سوئيس نزديك شويم؛ جايي كه زيباترين شهر سوئيس با درياچه‌اي جادويي در انتظار شماست! درياچه لوگانو (Lake Lugano)، مانند آينه‌اي شفاف در ميان كوه‌هاي سرسبز و شهر لوگانو است كه تصوير خانه‌هاي رنگي شهر و درختان سرسبز، در آب‌هاي آن مي‌درخشد. اين درياچه مشرف‌ به يكي از كوه‌هاي اعجاب‌انگيز و ميراث جهاني سوئيس است كه با درخت سان جورجيو پوشيده شده است. اين درياچه، بهترين مكان براي گذراندن يك تعطيلات تابستاني در سوئيس است.

علاوه بر اين، شهر لوگانو با مناظر كوهستاني كه دارد از جاهاي ديدني سوئيس در زمستان نيز به شمار مي‌‌آيد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۵۳:۰۳ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)