گردشگري گردشگري .

گردشگري

سفري به زيبايي‌هاي شگفت‌انگيز ايتاليا

بهترين زمان سفر: بهترين زمان براي سفر به ونيز در بهار (آوريل تا اوايل ژوئن) يا پاييز (سپتامبر تا نوامبر) است. در اين فصول، هوا معتدل و مطبوع است و ازدحام جمعيت نيز كمتر از تابستان‌هاي شلوغ و گرم است.

هزينه سفر: ونيز شهري گران است، بنابراين بايد براي هزينه‌هاي اقامت، غذا و حمل و نقل بودجه كافي در نظر بگيريد. با اين حال، با كمي برنامه‌ريزي و استفاده از گزينه‌هاي مقرون به صرفه، مي‌توانيد سفري به ياد ماندني به ونيز داشته باشيد.

اقامت: انواع مختلفي از هتل‌ها، آپارتمان‌ها و مهمان‌پذيرها در ونيز وجود دارد. براي صرفه‌جويي در هزينه، مي‌توانيد به دنبال اقامتگاه‌هايي در خارج از مركز شهر باشيد.

حمل و نقل: بهترين راه براي گشت و گذار در ونيز، استفاده از حمل و نقل عمومي آبي است. واتاپورتي‌ها (اتوبوس‌هاي آبي) مقرون به صرفه‌تر هستند و در مسيرهاي اصلي تردد مي‌كنند. براي رفتن به جزاير اطراف نيز مي‌توانيد از vaporetti (كشتي‌هاي مسافربري) استفاده كنيد. اگر به دنبال تجربه‌اي رمانتيك هستيد، مي‌توانيد گاهي اوقات از قايق‌هاي گوندولا استفاده كنيد، اما به خاطر داشته باشيد كه هزينه گوندولا سواري نسبت به ساير وسايل حمل و نقل آبي گران‌تر است.

طبق گزارش آوا بلاگ ونيز شهري با فرهنگ و هنري غني است. معماري باشكوه، نقاشي‌هاي ديواري نفيس، مجسمه‌هاي باارزش و آثار هنري فراوان، همگي نشان‌دهنده‌ي اهميت هنر در طول تاريخ اين شهر است. علاوه بر اين، موسيقي و تئاتر نيز از جايگاه ويژه‌اي در فرهنگ ونيز برخوردار هستند.

معماري: ونيز مملو از كاخ‌هاي باشكوه، كليساهاي باعظمت، پل‌هاي تاريخي و ساختمان‌هاي زيبا با سبك معماري رنسانس، گوتيك و رومانسك است.

نقاشي: ونيز زادگاه و محل فعاليت بسياري از نقاشان برجسته رنسانس مانند تيسين، ورونزه و Tintoretto بوده است. آثار اين هنرمندان را مي‌توانيد در گالري‌هاي متعدد شهر ونيز از جمله گالري آكادمي ببينيد.

موسيقي: موسيقي در طول تاريخ ونيز نقش مهمي ايفا كرده است. اپرا در قرن هفدهم در ونيز متولد شد و اين شهر همچنان يكي از مراكز مهم اپرا در جهان به شمار مي‌رود.

شيشه‌گري: صنعت شيشه‌گري يكي از صنايع دستي سنتي ونيز است. در جزيره مورانو مي‌توانيد از كارگاه‌هاي شيشه‌گري ديدن كنيد و با مراحل ساخت اين آثار هنري زيبا آشنا شويد.

اگر به دنبال سفري بي‌دغدغه و به ياد ماندني به ونيز هستيد، با تور ايتاليا ايوار مي‌توانيد از جاذبه‌هاي توريستي مشهور ونيز ديدن كنيد، در كانال‌هاي زيبا با قايق گوندولا گشت و گذار كنيد، طعم غذاهاي لذيذ ايتاليايي را بچشيد و در نهايت خاطراتي به ياد ماندني از سفرتان به ونيز براي خود رقم بزنيد.

براي اينكه سفري به ياد ماندني به ونيز داشته باشيد

يادگيري زبان ايتاليايي: يادگيري چند عبارت ايتاليايي ساده به شما در برقراري ارتباط با مردم محلي كمك مي‌كند.

مراقبت از وسايل: مراقب جيب‌برها باشيد، به خصوص در مكان‌هاي شلوغ.

احترام به فرهنگ: احترام به فرهنگ و آداب و رسوم محلي را فراموش نكنيد. لباس‌هاي خيلي باز در كليساها و مكان‌هاي مذهبي مناسب نيستند.

بيمه مسافرتي: تهيه بيمه مسافرتي را فراموش نكنيد تا در صورت بروز مشكلات احتمالي از پوشش بيمه‌اي برخوردار باشيد.

غذاهاي ونيزي تحت تأثير مديترانه و خاورميانه قرار گرفته است. در غذاهاي ونيزي از مقادير زيادي ماهي و غذاهاي دريايي استفاده مي‌شود، اما انواع پاستا، سبزيجات و گوشت را نيز مي‌توانيد در منوي رستوران‌هاي ونيزي پيدا كنيد. برخي از غذاهاي محبوب ونيزي عبارتند از:

ريسوتو (Risotto): ريسوتو نوعي برنج ايتاليايي است كه به روش‌هاي مختلفي پخته مي‌شود. در ونيز، ريسوتوي با جوهر سياه ماهي (Risotto al nero di seppia) بسيار محبوب است. اين ريسوتو با جوهر سياه ماهي رنگ تيره و طعم منحصر به فردي دارد.

بيگولي اين سلسا  (Bigoli in salsa): بيگولي نوعي پاستاي ضخيم و سفت است كه با سس پياز و آنچوي سرو مي‌شود. اين غذا يكي از غذاهاي سنتي ونيز است كه طعم لذيذي دارد.

فگاتو الا ونيزيانا (Fegato alla Veneziana): فگاتو الا ونيزيانا جگر گوساله است كه با پياز و سركه بالزاميك پخته مي‌شود. اين غذا براي دوستداران جگر بسيار مناسب است.

سارده اين ساور (Sarde in saor): غذايي سنتي ونيزي است كه از ساردين، پياز، كشمش و سركه تهيه مي‌شود. اين غذا طعم ترش و شيريني دارد و معمولاً به عنوان پيش‌غذا سرو مي‌شود.

تيراميسو (Tiramisu) : دسر لذيذي است كه با قهوه، پنير ماسكارپونه و كاكائو تهيه مي‌شود. تيراميسو يكي از محبوب‌ترين دسرهاي ايتاليايي است و در بسياري از رستوران‌هاي ونيزي سرو مي‌شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۴۰:۱۶ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

سفر به بهشت كوهستاني تور فوق العاده به سوئيس!

جاهاي ديدني سوئيس در تابستان كجاست؟ بياييد با هم روراست باشيم؛ همه جاي سوئيس زيباست! سوئيس مثل يك بوم نقاشي بزرگ از سرسبز‌ترين دشت‌ها، چشم‌نواز‌ترين كوهستان‌ها و قله‌هاي برفي و زلال‌ترين درياچه‌ها است كه در هر موقعي از سال با منظره‌هاي چشم‌نواز، شما را شيفته خود مي‌كند. اينترلاكن (‌Interlaken)، درياچه ژنو، درياچه زوريخ، كوه اوتيلبرگ (Uetilberg) و درياچه لوگانو (Lake Lugano)، برخي از بهترين جاهاي ديدني سوئيس در تابستان هستند كه تنها با يكبار ديدن، براي هميشه در ذهن و روحتان ثبت مي‌شود.

اما اگر به‌دنبال تور سوئيس در تابستان هستيد، حتماً بايد بازديد از جاهاي ديدني زوريخ، جاهاي ديدني ژنو و جاهاي ديدني برن سوئيس، را در برنامه سفر خود قرار دهيد. شهر‌هاي ديدني سوئيس در تابستان بيشتر از هميشه مي‌درخشند؛ دشت‌هاي سرسبز سر از خاك بيرون مي‌‌آورند؛ كشتي‌هاي تفريحي به جنب‌وجوش مي‌افتند؛ و منظره انعكاس خورشيد بر برف‌هاي كوه آلپ از هميشه ديدني‌تر است. علاوه بر اين، آب‌شدن برف كوهستان‌ها، شانس كوهنوردي و پياده‌روي زير گرماي لذت‌بخش تابستان در طبيعت زيباي سوئيس را به شما هديه مي‌دهد.

جاهاي ديدني سوئيس در تابستان كجاست؟ بياييد با هم روراست باشيم؛ همه جاي سوئيس زيباست! سوئيس مثل يك بوم نقاشي بزرگ از سرسبز‌ترين دشت‌ها، چشم‌نواز‌ترين كوهستان‌ها و قله‌هاي برفي و زلال‌ترين درياچه‌ها است كه در هر موقعي از سال با منظره‌هاي چشم‌نواز، شما را شيفته خود مي‌كند.

سفر با راه آهن كوهستاني اوتيلبرگ، سفري كوتاه (۲۰ دقيقه‌اي) و هيجان‌انگيز به يكي از زيباترين جاهاي ديدني سوئيس در تابستان است كه تنها ۱۰ دقيقه از ايستگاه نهايي تا قله كوه فاصله دارد. مسير كوه‌نوردي اوتيلبرگ از ميان جنگل‌هاي سرسبز و درختان سربه‌فلك كشيده مي‌گذرد. به بالاي قله كه برسيد، رستوراني با نمايي شيشه‌اي و چشم‌اندازي خاص و البته غذايي خوشمزه، منتظر پذيرايي از شماست. شب‌هاي زوريخ از بالاي سكوي تماشاي اين رستوران نيز، مانند ستاره مي‌درخشد.

اگر مي‌خواهيد از زاويه‌اي ديگر، از فراز آسمان به تماشاي زييايي‌هاي زوريخ بنشينيد، كافي است سوار بر تله‌كابين‌هاي قرمز‌رنگ آديسويل فلسنگ ال‌اي‌اف‌اي (‌Adliswil-Felsenegg LAF AG) شويد. لحظه‌‌اي را تصور كنيد كه سوار بر تله‌كابين، از ميان درختان و دشت‌هاي سرسبز زوريخ مي‌گذريد و درياچه‌‌اي را مي‌بينيد به رنگ آبي كه مانند آسمان، درخشان و روشن است؛ اينجاست كه بهشت را زير پاي خود حس مي‌كنيد.

با قطار به يكي از زيباترين مناطق كوهستاني زوريخ و صرف ناهار در رستوراني بر فراز قله كوه موافقيد؟ پس آماده شويد كه قطار كوهستان اوتيلبرگ (Uetliberg) منتظر شماست!

به گزارش آوا بلاگ در تابستان كه با قطار‌هاي قرمز رنگ سوئيسي مي‌توانيد به آن سفر كنيد، تپه گورتن (Gurten) در برن است؛ يكي از شهر‌هاي ديدني سوئيس. اين تپه، جايي درست در ميان كوه‌هاي آلپ قرار گرفته و در پايين آن، شهر با برج‌ها و گنبدهايش به همراه نمايي از كوه‌هاي يورا (Jura) به چشم مي‌خورد. طبيعت بكر و زمين‌هاي سرسبز گورتن، شما را به يك پياده‌روي جانانه دعوت مي‌كند. در روز‌هاي برفي نيز، اين كوه به يكي از جاهاي ديدني سوئيس در زمستان براي اسكي‌باز‌ها تبديل مي‌شود.

اگر هنوز در برن هستيد، مي‌خواهيم جاذبه‌اي را معرفي كنيم كه علاوه بر منظره‌‌هاي چشم‌نواز، با عطر خوش آن مست شويد. باغ رز برن (Rosen Garden)، با بيش از ۲۰۰ گونه گل رز، پاركي كوچك بر بالاي يك تپه سرسبز در برن است كه در هر گوشه‌اي از آن، گل رزي با رنگ‌وبويي خاص روييده است. كافي است قدم در اين باغ بگذاريد، تا براي هميشه از هياهوي شهر رها شويد و آرامش واقعي را تجربه كنيد. همچنين، استخري بزرگ و زيبا، آلاچيقي بزرگ، رستوران و فضايي براي پيك‌نيك‌هاي تابستاني در اين پارك تعبيه شده است.

در مسير زيگزاگي درياچه لوسرن (Lucerne Lake)، به هر طرف كه نگاه كنيد، چشم‌انداز منحصربه‌فردي را مي‌بينيد. اين درياچه، از نظر بسياري از گردشگران داراي بيشترين تنوع در چشم‌‌اندازهاي طبيعي است و مسير پر پيچ‌ و تاب آن، هميشه ميزبان كشتي‌هاي كروز و مسافراني است كه براي گردش در درياچه يا گشت‌وگذار در دهكده‌هاي اطراف، دل به آب مي‌زنند. علاوه بر اين، لوسرن از زيباترين شهر‌ سوئيس است كه معماري و حال‌وهواي آن شما را به هزاران سال قبل مي‌برد. در خيابان‌ها و كوچه‌‌ پس‌ كوچه‌هاي شهر كه قدم مي‌زنيد، خوب گوش دهيد؛ صداي موسيقي و آواز از هر نقطه‌اي شما را به سمت خود مي‌كشد و اگر خوش شانس باشيد، مي‌توانيد در رويداد‌هاي فرهنگي و كنسرت‌هاي آن شركت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۵۲:۴۳ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

پياده‌روي در خيابان‌هاي شهرهاي جذاب فرانسه تور آرامش بخش

اگر بودجه سفرتان محدود است و مي‌خواهيد در عين داشتن سفري مقرون‌به‌صرفه، از زيبايي‌ها و جاذبه‌هاي ديدني اروپا لذت ببريد، نگران نباشيد؛ چرا كه اروپا هرگز شما را نااميد نخواهد كرد.

تابستان، فصل اوج سفر‌ها به اروپاست و طبيعي است كه قيمت‌هاي هتل، پرواز و خدمات گردشگري در اين فصل در بالاترين حد خود قرار دارند. بنابراين، اگر نگران هزينه‌هاي سفر خود هستيد، بهتر است به دنبال زمان ديگري براي سفر به اروپا باشيد. بهترين زمان براي شما هم از لحاظ آب‌وهوايي و هم قيمت خدمات گردشگري، فصل‌هاي بهار و پاييز است. در اين ايام، جمعيت گردشگران كاهش پيدا مي‌كند و قيمت خدمات گردشگري كاهش مي‌يابد. علاوه بر اين، گشت‌وگذار در هواي خنك بهاري و تماشاي منظره‌هاي چشم‌نواز اروپا در فصل برگ‌ريزان پاييز، خالي از لطف نيست.

اما اگر اهل هيجان و ماجراجويي هستيد

در عين حال مي‌خواهيد سفري ارزان‌قيمت به اروپا داشته باشيد، زمستان را انتخاب كنيد. زمستان‌هاي شمال اروپا معمولاً با برف و يخبندان همراه است، اما زيبايي چشم‌انداز‌ شفق قطبي در نروژ، كوهستان‌هاي پوشيده از برف در سوئيس، پيست‌هاي اسكي مملو از اسكي‌سواران جوان و زيبا، تخفيف‌هاي فوق‌العاده هتل‌ها و البته هياهوي جشن‌هاي سال نو، اين زمستان را به خاطره‌انگيزترين فصل سرد سال، در تمام عمرتان تبديل خواهد كرد.

چه چيزي هيجان‌انگيز‌تر از شركت در جشن‌هاي محلي و فستيوال‌هاي جهاني اروپا و رقص و آواز با مردم محلي آن مي‌تواند خاطره سفر به اين قاره سرسبز را براي هميشه در ذهنتان ثبت كند؟

اگر مي‌خواهيد با يك تير دو نشان بزنيد و علاوه بر سفر به يك كشور اروپايي، شانس شركت در فستيوال‌ها و جشن‌هاي محلي آن هم داشته باشيد، به ياد داشته باشيد كه اواخر زمستان، فصل تابستان و بهار بهترين زمان سفر به اروپا براي شركت در فستيوال‌ها است. جشن‌ها و فستيوال‌هاي اروپايي هميشه با رقص و آواز همراه است و شركت‌كنندگان گاهي با لباس‌هاي عجيب‌ و غريب و گاهي با لباس‌هاي محلي و رنگارنگ خود، از شما استقبال مي‌كنند.

يكي از مهم‌ترين و پر‌طرفدار‌ترين جشن‌ها

در اروپا، جشن كريسمس و سال نو ميلادي است؛ مراسمي كه با چراغاني خيابان‌هاي شهر‌، تخفيف‌هاي فوق‌العاده، هديه‌هاي رنگي و شكلات آغاز مي‌شود و با رقص و پايكوبي و آتش‌بازي در نيمه شب ۳۱ دسامبر ادامه پيدا مي‌كند. در اين شب، مهم‌ترين مقاصد گردشگري اروپا مانند برج‌ايفل و خيابان شانزليزه در تور فرانسه، ميدان دروازه خورشيد (پورتا دل پلازا) در مادريد و… مملو از گردشگران و شهرونداني مي‌شود كه براي تماشاي آتش‌بازي و رقص نور در آسمان شب و هم‌خواني با يكديگر، دور هم جمع شده‌اند.

آژانس هواپيمايي ايوار، تمامي مجوزهاي رسمي ايراني و بين‌المللي نظير مجوز فني بند الف و ب، مجوز سازمان هواپيمايي كشوري، مجوز عضويت انجمن بين المللي حمل و نقل هوايي (IATA)، مجوز عضويت انجمن صنفي گردشگري و جامعه تور گردانان، نماد تجارت الكترونيكي و لوگوي ساماندهي براي فعاليت‌هاي آنلاين را دارا است. اولين نماينده رسمي ريل يوروپ در ايران از سال 2006، تنها نماينده رسمي فليكس باس در ايران (از سال 2019)، نماينده رسمي كانون اتومبيل راني (از سال ۱۳۹۲) و صادر كننده مستقيم گواهينامه بين المللي، نمايندگي لوفتهانزا سيتي سنتر (Lufthansa City Center) و رتبه‌ يك فروش بليط گروهي تركيش در ايران بخشي از سوابق آژانس ايوار به حساب مي‌آيد.  براي اطلاعات بيشتر مي‌توانيد به وبسايت ايوار به نشاني www.eavar.com سري بزنيد يا با شماره 02191009100 تماس حاصل نماييد تا بهترين انتخاب براي يك تور اروپايي را داشته باشيد.

براي سفر به فرانسه، اين مقصد رويايي با عاشقانه‌ها و طبيعت زيبا، كافه‌هاي دنج و خيابان‌هايي كه تزئينات و فروشگاه‌هاي لوكس آن هميشه در ذهنتان مي‌ماند، دو راه داريد؛ يكي خريد تور فرانسه از آژانس‌هاي مسافرتي و ديگري سفر به فرانسه بدون تور. هزينه سفر به پاريس ۱۴۰۲ با تور يا بدون تور، قطعاً متفاوت است و انتخاب هر كدام از اين‌ها مي‌تواند مزيت‌ و معايب مختلفي داشته باشد. هزينه اقامت، هزينه حمل‌ونقل عمومي، هزينه غذا، هزينه ويزاي شينگن و..، از جمله مهم‌ترين بخش‌هاي هزينه سفر به فرانسه بدون تور يا با تور است كه بايد پيش از سفر در نظر بگيريد.

اگر مي‌خواهيد بدانيد يك سفر ايده‌‌آل، مقرون‌به‌صرفه و فراموش‌نشدني به فرانسه و شهر زيباي پاريس چقدر برايتان تمام مي‌شود، بهتر است ابتدا هزينه سفر به فرانسه بدون تور و مزيت‌هاي خريد تور فرانسه را با يكديگر مقايسه كنيم. در ادامه، ريز هزينه سفر به فرانسه بدون تور را با هم تخمين مي‌زنيم.

اگر براي اولين بار مي‌خواهيد سفر به اروپا بدون تور را تجربه كنيد، بايد به خاطر داشته باشيد كه اقدام به صورت انفرادي براي دريافت ويزاي شنگن، شانس شما را به شدت پايين مي‌آورد. آژانس‌هاي مسافرتي معتبر با توجه به سابقه اجراي تور در نزد سفارتخانه‌ها و همچنين دريافت ضمانت‌نامه بازگشت از مسافران، شانس دريافت ويزاي شنگن را به مراتب بالاتر مي‌برند. هزينه ويزاي فرانسه براي هر نفر، متناسب با شرايط سني مسافران متفاوت است. طبق اعلام وب‌سايت شينگن ويزا، هزينه ويزا شينگن فرانسه براي مسافران بالاي ۱۲ سال، ۸۰ يورو و اگر مسافر بين ۶ تا ۱۲ سال داريد، بايد ۴۰ يورو براي ويزاي آن پرداخت كنيد. خبر خوب اينكه ويزاي فرانسه براي كودكان زير ۶ سال رايگان است. اين هزينه‌ها البته ممكن است در ايران متفاوت باشد و هر سال با تغييراتي همراه شود. اگر سفر گروهي در پيش داريد، دردسر‌هاي دريافت به‌موقع ويزا براي‌تان چند‌برابر مي‌شود و اگر از كارگزاري‌ها و موسسات اخذ ويزاي شينگن كمك بگيريد، بايد بين ۳۰ تا ۴۰ يورو يا حتي بيشتر از آن هزينه كنيد. به همه اين‌ها، هزينه ترجمه مدارك مورد نياز را هم اضافه كنيد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۲۴:۳۶ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

استوري هيجان انگيز به دنياي جذاب شهرهاي اسپانيا

آن كه ضمانت بازگشت نسبت به شرايط و مدارك متقاضي متغير است و براي تمامي مسافران يكسان نيست. با توجه به مدارك شغلي و درامدي يك مسافر، ممكن است ضمانت بازگشت بالاتر يا پايين‌تري نسبت به همسفر خود در يك تور نزد آژانس قرار دهد.

به گزارش شركت مسافرتي ايوار، با شتاب روند واكسيناسيون، بسياري از كشورهاي جهان محدوديت‌هاي دوران كرونا را كاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امكان سفر به صورت محدود براي افرادي كه دو دوز واكسن مورد تاييد كشور مقصد را دريافت كرده‌اند، مهيا خواهد بود.

با بروز همه‌گيري بيماري كرونا از اوايل سال ۲۰۲۰، محدوديت‌هاي شديدي در سراسر جهان اعمال شد تا از گسترش اين بيماري جلوگيري شود. بعد از گذشت ماه‌ها و كشف واكسن‌، تا حد قابل ملاحظه‌اي از پيشروي و گسترش بيماري كرونا جلوگيري شد و حالا بعد از حدود يك سال و نيم، بسياري از كشورها، علاوه‌بر حذف محدوديت‌هاي شهري، محدوديت‌هاي مسافران و توريست‌ها را نيز به حداقل رسانده‌اند تا دوباره زندگي به روال عادي بازگردد و مردمي كه تمام اين مدت امكان سفر نداشته‌اند، دوباره بتوانند از زندگي لذت ببرند.

به گزارش آژانس مسافرتي ايوار، قيمت سفرهاي خارجي از دو بخش ريالي (هزينه پرواز) و ارزي (هزينه‌هاي كشور مقصد نظير گشت و هتل) تشكيل شده است. هزينه‌ي پرواز (ريالي) نسبت به دو سال پيش دستخوش تغيير شده است و قيمت سفرها را بالا برده است. در حال حاضر بليط هواپيما رفت و برگشت به پاريس حداقل بالاي ده ميليون تومان براورد مي‌شود كه در تاريخ‌هاي خاص نظير ژانويه بالاتر هم مي‌رود.

با توجه به ثبات قيمت‌ها در كشورهاي اروپايي، قيمت ارزي تورها افزايش اندكي داشته و تغيير چشمگيري نداشته است اما اختلاف بالاي نرخ برابري ريال و يورو، باعث افزايش قيمت سفرهاي خارجي شده است. قيمت يورو در زمستان ۹۸ (آغاز همه‌گيري بيماري كرونا) حدود ۱۳ هزارتومان بود و امروز در آبان ۱۴۰۰ به بالاي ۳۱ هزارتومان رسيده است. همين امر باعث شده است كه يك تور فرانسه در هتل ۵ ستاره همراه با پرواز، هتل، بيمه مسافرتي، گشت و راهنماي فارسي‌زبان؛ بين ۵۰ تا ۶۰ ميليون تومان باشد.

علاوه‌بر هزينه‌هاي جاري تورهاي مسافرتي، مشكل ديگري كه گريبان‌گير مسافران اروپا است، هزينه ضمانت بازگشت است. ضمانت بازگشت، هزينه يا اسنادي است كه آژانس مسافرتي جهت تضمين بازگشت مسافران دريافت مي‌كند. اما چرا آژانس‌ها اين هزينه را دريافت مي‌كنند؟

طبق گزارش مونو بلاگ به علت دشواري دريافت ويزاي شينگن و امكان ريجكتي بسيار بالا، مسافران بايد ترجيحاً براي سفر تفريحي، در قالب گروه براي دريافت ويزا و سفر اقدام نمايند. آژانس‌هاي مورد اعتماد سفارتخانه‌ها با توجه به حسن سابقه و فعاليت حرفه‌اي آژانس، نسبت به صدور ويزاي توريستي براي مسافران اقدام مي‌نمايند. در صورت بروز هرگونه مشكل مانند عدم بازگشت مسافر از كشور مقصد، تمام مسئوليت‌ها برعهده آژانس مسافرتي است و امكان قطع همكاري از جانب سفارت‌خانه بسيار بالاست. به همين علت، آژانس‌هاي مسافرتي مورد تاييد سفارت ناچار به دريافت ضمانت بازگشت از مسافران است تا بتواند به فعاليت حرفه‌اي خود ادامه دهد.

تصور غلطي كه بسياري از مسافران دارند اين است كه آژانس‌هاي گردشگري به علت دريافت سود بيشتر، اقدام به دريافت ضمانت بازگشت مي‌نمايند تا با سپرده كردن هزينه در مدت زمان سفر مسافر، از سودهاي جانبي منفعت كسب كنند اما نكته اينجاست كه مسافران براي يك سفر مانند تور اسپانيا، هزينه بازگشت را به حساب آژانس مسافرتي واريز ني‌كنند بلكه اين مبلغ در حساب بانكي خودشان بلاك خواهد شد تا زماني كه از مسافرت بازگردند.

سفر به اروپا در حال حاضر فقط در صورت انجام كامل دو دوز واكسيناسيون از واكسن‌هاي مورد تاييد كشورهاي مقصد امكان‌پذير است. همچنين ۷۲ ساعت قبل از ورود به خاك كشور مقصد، بايد آزمايش پي‌سي‌آر منفي داشته باشيد. اگرهمچنان درباره شرايط تورهاي اروپا سوال داريد، با آژانس خدمات مسافرتي ايوار به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۱۰۰ تماس حاصل نماييد تا با توجه به مدارك و شرايط، شما را براي شركت در يك تور اروپايي بي‌دغدغه راهنمايي كنند.

چهار واكسن فايزر، مدرنا، جانسون و استرازنكا علاوه‌بر تاييده سازمان جهاني بهداشت، توسط آژانس دارويي اروپا نيز مورد تاييد قرار گرفته‌اند بنابراين اگر يكي از اين چهار واكسن را تزريق كرده‌باشيد، مي‌توانيد به عنوان مسافر به تمامي كشورهاي اروپايي سفر كنيد. در بين كشورهاي اروپايي بعضي از كشورها ورود توريست را فقط مشروط بر دريافت اين چهار واكسن مي‌دانند، براي مثال اگر بخواهيد در تور فرانسه شركت كنيد، در حال حاضر بايد يكي از اين چهار واكسن را دريافت كرده باشيد و ۱۴ روز از تزريق دوز دوم واكسن شما گذشته باشيد. از بين اين واكسن‌ها، فقط استرازنكا در ايران وارد و تزريق شده‌ است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۴۴:۲۵ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

ماجراجويي در پايتخت فرهنگي اسپانيا، مادريد

علاوه‌بر واكسن‌هاي استرازنكا و سينوفارم، واكسن‌هاي ديگري مانند اسپوتنيك، بهارات و بركت تزريق شده‌اند. متاسفانه اين واكسن‌ها هنوز مورد تاييد سازماني بهداشت جهاني نيستند. حتي با وجود صدور مجوز اضطراري اسپوتنيك، در شهريورماه اين مجوز به علت عدم بازديد از كارخانه توليد واكسن در روسيه (و نه به علت موثر نبودن يا عوارض آن) متوقف شد. بخش اعظمي از كادر درمان ايران با واكسن اسپوتنيك واكسينه شده‌اند وبسياري ديگر علاوه بر اين واكسن روسي، از واكسن هندي بهارات و واكسن ايراني بركت استفاده كرده‌اند. اين افراد متاسفانه در حال حاضر امكان سفر و شركت در تور اروپا را ندارند.

مهم‌تر از امكان سفر

سلامتي شماست و تاكيد مي‌كنيم كه در حال حاضر، بهترين واكسن، در دسترس‌ترين آن است و هر شهروند بايد در اسرع وقت نسبت به دريافت واكسن‌هاي معتبر اهتمام ورزند. بنابراين قبل از اينكه به فكر سفر باشيد، بايد به سلامتي خود اهميت بديد. توصيه ما اين است كه تا بهبود شرايط كرونايي، حتما واكسن خود را تزريق كنيد و براي سفر كردن كمي بيشتر منتظر بمانيد. اگر درباره شرايط واكسيناسيون و امكان شركت در تور اروپا سوال داريد، با آژانس مسافرتي ايوار به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۱۰۰ تماس حاصل نماييد تا از آخرين اخبار مرتبط با سفر و ويزاي شينگن مطلع شويد.

علاوه‌بر چهار واكسن ذكر شده، سازمان بهداشت جهاني دو واكسن سينوفارم و سينوواك را نيز تاييد كرده است اما فقط بعضي از كشورهاي اروپايي اين دو واكسن را مي‌پذيرند. با اينكه كشورهاي مانند فرانسه و ايتاليا اين دو واكسن را براي ورود گردشگران نمي‌پذيرند، چند كشور اروپايي با توجه به مورد تاييد بودن واكسن‌ها توسط سازمان بهداشت جهاني، مسافران را مي‌پذيرند و ويزاي توريستي صادر مي‌كنند. با توجه به قشر وسعي از ايرانيان با واكسن سينوفارم واكسينه شده‌اند، مي‌توانند بدون دغدغه به فكر شركت در تور اسپانيا يا سفر به طبيعت زيباي سوئيس باشند.

چهار واكسن فايزر، مدرنا، جانسون و استرازنكا علاوه‌بر تاييده سازمان جهاني بهداشت، توسط آژانس دارويي اروپا نيز مورد تاييد قرار گرفته‌اند بنابراين اگر يكي از اين چهار واكسن را تزريق كرده‌باشيد، مي‌توانيد به عنوان مسافر به تمامي كشورهاي اروپايي سفر كنيد. در بين كشورهاي اروپايي بعضي از كشورها ورود توريست را فقط مشروط بر دريافت اين چهار واكسن مي‌دانند، براي مثال اگر بخواهيد در تور فرانسه شركت كنيد، در حال حاضر بايد يكي از اين چهار واكسن را دريافت كرده باشيد و ۱۴ روز از تزريق دوز دوم واكسن شما گذشته باشيد. از بين اين واكسن‌ها، فقط استرازنكا در ايران وارد و تزريق شده‌ است.

تصور غلطي كه بسياري از مسافران دارند اين است كه آژانس‌هاي گردشگري به علت دريافت سود بيشتر، اقدام به دريافت ضمانت بازگشت مي‌نمايند تا با سپرده كردن هزينه در مدت زمان سفر مسافر، از سودهاي جانبي منفعت كسب كنند اما نكته اينجاست كه مسافران براي يك سفر مانند تور اسپانيا، هزينه بازگشت را به حساب آژانس مسافرتي واريز ني‌كنند بلكه اين مبلغ در حساب بانكي خودشان بلاك خواهد شد تا زماني كه از مسافرت بازگردند.

نكته ديگر آن كه ضمانت بازگشت نسبت به شرايط و مدارك متقاضي متغير است و براي تمامي مسافران يكسان نيست. با توجه به مدارك شغلي و درامدي يك مسافر، ممكن است ضمانت بازگشت بالاتر يا پايين‌تري نسبت به همسفر خود در يك تور نزد آژانس قرار دهد.

علاوه‌بر هزينه‌هاي جاري تورهاي مسافرتي، مشكل ديگري كه گريبان‌گير مسافران اروپا است، هزينه ضمانت بازگشت است. ضمانت بازگشت، هزينه يا اسنادي است كه آژانس مسافرتي جهت تضمين بازگشت مسافران دريافت مي‌كند. اما چرا آژانس‌ها اين هزينه را دريافت مي‌كنند؟

به علت دشواري دريافت ويزاي شينگن و امكان ريجكتي بسيار بالا، مسافران بايد ترجيحاً براي سفر تفريحي، در قالب گروه براي دريافت ويزا و سفر اقدام نمايند. آژانس‌هاي مورد اعتماد سفارتخانه‌ها با توجه به حسن سابقه و فعاليت حرفه‌اي آژانس، نسبت به صدور ويزاي توريستي براي مسافران اقدام مي‌نمايند. در صورت بروز هرگونه مشكل مانند عدم بازگشت مسافر از كشور مقصد، تمام مسئوليت‌ها برعهده آژانس مسافرتي است و امكان قطع همكاري از جانب سفارت‌خانه بسيار بالاست. به همين علت، آژانس‌هاي مسافرتي مورد تاييد سفارت ناچار به دريافت ضمانت بازگشت از مسافران است تا بتواند به فعاليت حرفه‌اي خود ادامه دهد.

با توجه به ثبات قيمت‌ها در كشورهاي اروپايي، قيمت ارزي تورها افزايش اندكي داشته و تغيير چشمگيري نداشته است اما اختلاف بالاي نرخ برابري ريال و يورو، باعث افزايش قيمت سفرهاي خارجي شده است. قيمت يورو در زمستان ۹۸ (آغاز همه‌گيري بيماري كرونا) حدود ۱۳ هزارتومان بود و امروز در آبان ۱۴۰۰ به بالاي ۳۱ هزارتومان رسيده است. همين امر باعث شده است كه يك تور فرانسه در هتل ۵ ستاره همراه با پرواز، هتل، بيمه مسافرتي، گشت و راهنماي فارسي‌زبان؛ بين ۵۰ تا ۶۰ ميليون تومان باشد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۳۱:۳۸ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

كشف اروپا: تور بهترين راه براي ديدن شهرهاي محبوب

شركت ايوار كارگزار تورهاي خروجي بيش از ۱۰۰ شركت خدمات مسافرتي در كشور است و اجراي بيش از 50 مسير مختلف در طول هر فصل به مقصد اروپا (فقط در قسمت اجراي گروهي) با تكرار چندباره، ايوار ‌ را در صدر فهرست اجرا كنندگان تور اروپا و تور روسيه در ايران قرار داده است. اين پكيج ‌ ها مسير ‌ هاي متنوعي از اروپاي شرقي (مجارستان، جمهوري چك و ...) تا اروپاي غربي (ايتاليا، فرانسه، آلمان و ...) و منطقه ‌ ي اسكانديناوي (فنلاند، نروژ، دانمارك و سوئد) را در برگرفته است.

اجراي تور ‌ هاي متنوع اروپا به صورت انفرادي و تركيبي در بازه‌هاي ‌ زماني ۵ الي ۲۹ روز و همچنين اجراي تور پاريس به صورت هفتگي، از ويژگي ‌ هاي منحصر به فرد ايوار به حساب مي ‌ آيد. دامنه ‌ ي تور ‌ هاي اروپاييِ ايوار از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب اين قاره‌ي سبز گسترده شده است و بيشترين قدرت انتخاب به شما داده شده است كه در قالب ‌ هاي انفرادي و گروهي اجرا مي‌شود.

همچنين ايوار به عنوان نماينده انحصاري خطوط ريلي اروپا در ايران، قادر به رزرو و خريد بليط قطار در تمامي كشور ‌ هاي اروپا و ديگر كشور ‌ ها نظير كانادا، ژاپن، كره، هند، روسيه و ... است كه تجربه ‌ اي نو و بي ‌ نظير از زيبايي­هاي مسير، آسايش، امنيت و سرعت را براي همسفران خود به ارمغان مي ‌ آورد. حسن سابقه و ارتباط مثبت و طولاني اين شركت با سفارتخانه كشورهاي مختلف در ايران و همچنين اعمال شرايط خاص در امر گزينش متقاضيان سفرهاي برون مرزي به‌ويژه به مقاصد اروپايي، فراهم كننده شرايطي ايده آل جهت دريافت رواديد مسافران گرامي تورهاي اين شركت با صرف كمترين زمان و انرژي گشته است.

افرادي كه برنامه‌ي مسافرت به اروپا دارند، احتمالاً ليستي از مكان‌هاي مورد علاقه‌، آماده كرده‌اند. شايد دوست دارند در نروژ روي برف كايت سواري كنند يا در چشمه‌هاي آب گرم مجارستان استراحت كنند يا از آسياب‌هاي بادي هلند عكس بگيرند. در هر صورت با مشخص كردن سبك تعطيلاتي كه براي آنها جذاب است،‌ مي‌توان فعاليت‌هاي مناسب و مقاصدي كه روياي ديدن آنها را دارند را انتخاب كنند.

طبق گزارش بلاگ فا اگر سليقه‌ي شخص به سفرهاي تجملي و لوكس نزديك است و به دنبال مقصدي متناسب با آن است، مي‌تواند انتخاب‌هاي لذت‌بخشي در اروپا داشته باشد. خريدهاي بوتيكي را در شهر پاريس انجام دهد و براي خوردن يك غذاي دلچسب به تور اسپانيا برود. در اروپا هتل‌هاي پنج ستاره به وفور پيدا مي‌شود كه در آن‌ها خدمات ماساژ و آب‌درماني در بالاترين كيفيت ارائه مي‌شود. مسافران مي‌توانند مطمئن باشند كه ميزبانان آنها در آمستردام و زوريخ خوب مي‌دانند كه چگونه مهمان‌هاي خود را راضي نگه دارند و از آن‌ها به بهترين شكل پذيرايي كنند. اين كاري است كه در گذر قرن‌ها ياد گرفته‌اند.

ماه عسل در اروپا تركيبي متعادل از يك عاشقانه‌ي آرام و افسانه‌اي است. كاخ‌هاي جنوب فرانسه معمولاً زوج‌هاي جوان را مجذوب خود مي‌كند. پيشنهاد ديگر بازديد از جزيره‌ي قبرس و محل تولد افسانه‌اي «آفروديته» (Aphrodite)، خداوند عشق يونان باستان است. همين طور مي‌توان دست در دست هم در كنار كانال ونيز قدم زد و در قايق‌هاي بلند و باريك «گوندولا» (Gondola) از گشت‌وگذار در شهر لذت برد، در شكوه يكي از شهرهاي خيره‌كننده‌ي اروپاي مركزي مثل پراگ زير آفتاب دلپذير استراحت كرد و از خريدهاي بوتيكي و گشت‌وگذار بر روي رود ولتاوا (Vltava) لذت برد.

ايوار به عنوان يكي از باتجربه ‌ ترين و معتبرترين آژانس‌هاي مسافرتي ارائه دهنده تورهاي اروپا با ارائه تورهاي ويژه، محبوبيت خاصي ميان علاقه‌مندان به سفر پيدا كرده است.

ارائه خدمات ويژه و با كيفيت از شروع تا پايان سفر، قيمت‌هاي منحصر به فرد و تجربه بالا در ارائه تورهاي لوكس، برخي از دلايل محبويت ايوار است.

شركت خدمات مسافرتي اسرا پرواز (ايوار) با بيش از ۱۴ سال سابقه به عنوان مجري تخصصي تور ‌ هاي اروپا، با برآورده ساختن رويا ‌ هاي مسافران، خاطراتي خوش و فراموش ‌ نشدني را برايشان رقم ميزند .

افرادي كه به ماهيگيري روي يخ‌هاي شكسته، سورتمه سواري با سگ‌ها يا ورزش‌هاي روي برف علاقه‌مند هستند،‌ مطمئنا به يك تعطيلات پرجنب‌وجوش در اسكانديناوي احتياج دارند. آمادگي عضلات بدن همراه با يك قلب سالم، تجربه‌ي ايده‌آل آنها در چنين سفري را بيش از پيش دلچسب مي‌كند. اما ماجرا به پيست‌هاي اسكي و قدم زدن در برف كوه‌هاي آلپ ختم نمي‌شود، مي‌توان به قايق‌سواري رفت، پارو زد و در آب شناور بود و به گشت‌وگذار در سواحل درياي آدرياتيك (Adriatic) پرداخت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۱۰:۳۷ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

جاذبه‌هاي برتر براي سفر اول به اروپا راهنماي كامل براي اكتشاف شهرها، غذاها و فرهنگ اين قاره فرهنگي

همچنين ايوار در وب سايت www.eavar.com اطلاعات جالب توجهي را در مورد جاذبه‌هاي گردشگري شهر هاي توريسي معروف دنيا ارائه ميكند كه براي مخاطبين اين وب سايت بسيار جذاب است.

در وب سايت ايوار امكان مشاهده مشخصات كامل تورهاي مسافرتي وجود دارد، به طوري كه علاقه‌مندان مي‌توانند قبل از خريد تور از برنامه‌هاي گردشگري طول سفر، مشخصات هتل و پرواز خود اطلاع پيدا كرده و بهترين تور تابستان را انتخاب كنند.

سفر به شهرهاي توريستي معروف در اروپا جزو روياهاي بسياري از مردم جهان است .

علاقه مندان به گردشگري در سراسر دنيا اهميت خاصي به اروپا ميدهند و شهرهاي توريستي معروف اروپا در تمام طول سال پذيراي ميليون ها توريست از نقاط مختلف جهان هستند.

همچنين ايوار به عنوان نماينده انحصاري خطوط ريلي اروپا در ايران، قادر بهرزرو و خريد بليط قطار در تمامي كشور‌هاي اروپا و ديگر كشور‌ها نظير كانادا، ژاپن، كره، هند، روسيه و ... است كه تجربه‌اي نو و بي‌نظير از زيبايي­هاي مسير، آسايش، امنيت و سرعت را براي همسفران خود به ارمغان مي‌آورد. حسن سابقه و ارتباط مثبت و طولاني اين شركت با سفارتخانه كشورهاي مختلف در ايران و همچنين اعمال شرايط خاص در امر گزينش متقاضيان سفرهاي برون مرزي به‌ويژه به مقاصد اروپايي، فراهم كننده شرايطي ايده آل جهت دريافت رواديد مسافران گرامي تورهاي اين شركت با صرف كمترين زمان و انرژي گشته است.

شركت ايواركارگزار تورهاي خروجي بيش از ۱۰۰ شركت خدمات مسافرتي در كشور است واجراي بيش از 50 مسير مختلف در طول هر فصل به مقصد اروپا (فقط در قسمت اجراي گروهي) با تكرار چندباره، ايوار‌ را در صدر فهرست اجرا كنندگان تور اروپا و تور روسيه در ايران قرار داده است. اين پكيج‌ها مسير‌هاي متنوعي از اروپاي شرقي (مجارستان، جمهوري چك و ...) تا اروپاي غربي (ايتاليا، فرانسه، آلمان و ...) و منطقه‌ي اسكانديناوي (فنلاند، نروژ، دانمارك و سوئد) را در برگرفته است.

اجراي تور‌هاي اروپا با پرواز‌هاي بين‌المللي و خوش‌نام نظير قطر ايرويز، امارات، تركيش ايرويز، آليتاليا و ...، باعث بالا رفتن سطح كيفي تور‌هاي مجموعه‌ي ايوار و در نهايت بالا رفتن سطح رضايت همسفران ايوار بوده است. همراهي مجرب‌ترين و برجسته‌ترين راهنمايان و مترجمان با گروه‌هاي اعزامي، از عمده دلايل ديگر رضايتمندي همراهان اين شركت در پايان سفرها است.

به گزارش بلاگ اسكاي به غير از تور‌هاي انفرادي و گروهي، اجراي «تورهاي نمايشگاهي» بسياري رادر قاره اروپا و ديگر نقاط جهان در كارنامه‌ي خود دارد.

در كنار اروپا شهرهاي مسكو و سن پترزبورگ در روسيه نيز طرفداران بسياري دارد و با توجه به شرايط بسيار آسان‌تر دريافت ويزا براي ايرانيان، تور روسيه در ايران بسيار محبوب است.

براي تجربه يك سفر رويايي و بدون نقص، در درجه اول به همراهي افراد باتجربه در طول سفر نيازمنديم تا با شناختي كه از بخش‌هاي مختلف اين شهرها دارند ما را راهنمايي كنند.

به گزارش ويرلن ، تور ليدرهاي فارسي زبان كه با تمامي جذابيت‌هاي شهر آشنا باشند و بتوانند بهترين بخش هاي مختلف و جذاب شهر را به ما معرفي كنند و همچنين در تنظيم زمان و بودجه سفر به ما كمك كنند.

بهترين راه شروع يك برنامه‌ريزي خوب براي سفر به اروپا، انتخاب يك آژانس مسافرتي معتبر است. اما چگونه ميتوايم بهترين آژانس مسافرتي براي خريد تور اروپا را انتخاب كنيم؟

ايوار به عنوان يكي از باتجربه‌ترين و معتبرترين آژانس‌هاي مسافرتي ارائه دهنده تورهاي اروپا با ارائه تورهاي ويژه، محبوبيت خاصي ميان علاقه‌مندان به سفر پيدا كرده است.

ارائه خدمات ويژه و با كيفيت از شروع تا پايان سفر، قيمت‌هاي منحصر به فرد و تجربه بالا در ارائه تورهاي لوكس، برخي از دلايل محبويت ايوار است.

شركت خدمات مسافرتي اسرا پرواز (ايوار) با بيش از ۱۴ سال سابقهبه عنوان مجري تخصصي تور‌هاي اروپا، بابرآورده ساختنرويا‌هاي مسافران، خاطراتي خوش و فراموش‌نشدني را برايشانرقم ميزند.

اجراي تور‌هايمتنوع اروپا به صورت انفرادي و تركيبي در بازه‌هاي‌ زماني ۵ الي ۲۹ روز و همچنين اجراي تور پاريس به صورت هفتگي،از ويژگي‌هاي منحصر به فرد ايوار به حساب مي‌آيد. دامنه‌ي تور‌هاي اروپاييِ ايواراز شرق تا غرب و از شمال تا جنوب اين قاره‌ي سبز گسترده شده است و بيشترين قدرت انتخاب به شما داده شده است كه در قالب‌هاي انفراديوگروهي اجرا مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۵۱:۳۷ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

نكات مهم براي يافتن يك آژانس مسافرتي معتبر

بيش از 20 سال سابقه برنامه‌ريزي و اجراي تورهاي گروهي، ايوار را به يكي از مطرح‌ترين آژانس‌هاي مسافرتي كشور تبديل كرده است. با توجه به اعتماد سفارتخانه‌ها به روال پيگيري و صحت سنجي مدارك مسافران توسط آژانس ايوار و همچنين دريافت «ضمانت‌ بازگشت از سفر»، همسفران مي‌توانند با خيالي آسوده مدراك خود را براي دريافت ويزاي توريستي شينگن و شركت در يك سفر اروپايي در اختيار آژانس بگذارند. ايوار در تمام سال‌هاي فعاليت، ويزاي شينگن را به فقط عنوان يكي از خدمات تورهاي اروپايي ارائه نموده كه همين امر، باعث اعتماد حداكثري سفارتخانه‌ها به اين دفتر مسافرتي شده است. اگرچه تضميني براي دريافت ويزاي شينگن نيست، اما با بررسي‌هاي دقيق پرونده مسافران توسط كارشناسان بخش مدارك و ويزا، امكان ريجكتي يك پرونده به حداقل مي‌رسد. همچنين اگر مدارك مسافرين مناسب نباشد، ايوار از ثبت‌نام و اقدام بي‌محابا براي دريافت ويزاي شينگن پرهيز مي‌نمايد.

ايوار به عنوان اولين برگزاركننده دوره بين‌المللي پيشرفته راهنمايان تور (WFTGA) در ايران، ميزبان حرفه‌اي‌ترين راهنمايان كشور در مجموعه خود مي‌باشد. راهنمايان ايوار از تهران تا تهران و در تمامي لحظات سفر، در كنار مسافرين حضور دارند و تمام تلاش خود را براي لذت و آسودگي بيشتر همسفران به كار مي‌بندند. اكثر راهنمايان ايوار، مدرسين دروس مختلف حوزه گردشگري در سازمان‌ها و موسسات گوناگون هستند. تمامي راهنماي ايوار علاوه‌بر دارا بودن كارت رسمي راهنمايان از سازمان ميراث فرهنگي، موظفند در «دوره‌هاي راهنمايان تور» كه توسط مجموعه ايوار معمولا هر دو سال يكبار به صورت تئوري و عملي برگزار مي‌شود شركت كنند و در صورت تاييد كارگروه ايوار، به عنوان راهنما فعاليت خود را با اين شركت آغاز نمايند.

بسياري از آژانس‌هاي مسافرتي

با ارائه خدمات پرواز به همراه هتل، محصولات خود را در قالب يك تور ارائه مي‌نمايند در صورتي كه تور‌هاي گروهي ايوار معني ديگري دارد. برنامه سفر كامل، ارائه گشت‌هاي شهري و آپشنال، همراهي راهنماي فارسي زبان از تهران تا تهران، بليط هواپيما، ترانسفر‌هاي فرودگاهي و زميني، هتل، بيمه مسافرتي و ويزاي شينگن جزو پكيج تورهاي اروپا ايوار به حساب مي‌آيد. اگر تمايل به تورهاي گروهي نداشته باشيد، مي‌توانيد سفر خود را قالب تورهاي انفرادي انجام دهيد. تورهاي انفرادي بنا به سليقه‌ شما برنامه‌ريزي شده و انتخاب ايرلاين، ساعت پرواز، هتل محل اقامت و … متناسب با اولويت شما انتخاب مي‌شوند. در تورهاي انفرادي نيز مي‌توانيد از خدمات ويزاي شينگن استفاده نماييد.

ايوار در طي اين سال‌ها و با توجه به نياز مخاطب، سبد محصولات خود را كامل كرده است، به نحوي كه امروز مي‌توانيد در قالب تورهاي گروهي، به اكثر كشور‌هاي اروپايي سفر كنيد. از سفر‌هاي تك مقصد مانند تور فرانسه گرفته تا تورهاي تركيبي بلند‌مدت، جملگي براي انتخاب در اختيار شماست. همچنين اگر فرصت بيشتري داريد، پيشنهاد مي‌كنيم در نوروز يا تابستان، تورهاي دور اروپا ايوار را امتحان كنيد. تورهاي دور اروپا ۲۹ روزه، تور تركيبي اروپاي شرقي و ساير تورهاي تركيبي كه در آن شهرها و كشورهاي مهم در يك پكيج گنجانده شده‌اند (مانند تور سوئيس، ايتاليا، اسپانيا و …) از پرطرفداترين محصولات ايوار به شمار مي‌آيد.

شهرت آژانس مسافرتي ايوار

در زمينه تورهاي اروپايي است، اما تورهاي ايوار به قاره سبز محدود نمي‌شود. تور تركيبي كره جنوبي و ژاپن، تور تركيبي مالزي، سنگاپور و تايلند، تور سريلانكا، تور هند، تور فيليپين و تور تركيبي كامبوج و ويتنام؛ جزو تورهاي آسيايي پكيج نورزي ايوار هستند. تور آفريقاي جنوبي و تور كنيا در قاره آفريقا؛ تور برزيل و تور كوبا در قاره آمريكا و تور استراليا از ديگر تورهايي هستند كه سبد محصولات ايوار را براي سفر در ۵ قاره كامل مي‌كنند.

براي خريد هر كالا و خدماتي، بهترين راه، آگاهي از نظر خريداران قبلي است. شركت خدمات مسافرتي ايوار، از معدود آژانسي‌هايي است كه نظرات همسفران خود را به صورت آنلاين بر روي وبسايت خود منتشر مي‌كند. اين نظرات بدون دخل و تصرف درج مي‌شوند و هر مسافري كه از سفر بازگردد مي‌تواند نظر خود درباره سفر‌ را بر روي وبسايت قرار دهد. تا امروز بيش از 1700 ديدگاه بر روي وبسايت ايوار منتشر شده است كه همگي، مسافران حقيقي هستند و از اين بين، بيش از ۹۷٪ مسافران، امتياز عالي و خيلي خوب را به سفر خود داده‌اند.

ممكن است شما هم هنگام جستجو، به عبارت‌هايي نظير تور اروپا ارزان يا تور اروپا لحظه آخر برخورد كرده باشيد. اما توجه داشته باشيد كه با در نظر گرفتن زمان دريافت ويزا، عموما تور اروپا لحظه آخر غير ممكن است.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۵۲:۴۹ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

نكات مهم در خصوص تجهيز مدارك لازم براي شركت در تورهاي اروپا

اجراي تور ‌ هاي اروپا با پرواز ‌ هاي بين ‌ المللي و خوش ‌ نام نظير قطر ايرويز، امارات، تركيش ايرويز، آليتاليا و ...، باعث بالا رفتن سطح كيفي تور ‌ هاي مجموعه ‌ ي ايوار و در نهايت بالا رفتن سطح رضايت همسفران ايوار بوده است. همراهي مجرب ‌ ترين و برجسته ‌ ترين راهنمايان و مترجمان با گروه ‌ هاي اعزامي، از عمده دلايل ديگر رضايتمندي همراهان اين شركت در پايان سفرها است.

به غير از تور ‌ هاي انفرادي و گروهي، اجراي «تورهاي نمايشگاهي» بسياري را در قاره اروپا و ديگر نقاط جهان در كارنامه ‌ ي خود دارد.

همچنين ايوار در وب سايت www.eavar.com اطلاعات جالب توجهي را در مورد جاذبه‌هاي گردشگري شهر هاي توريسي معروف دنيا ارائه ميكند كه براي مخاطبين اين وب سايت بسيار جذاب است.

در وب سايت ايوار امكان مشاهده مشخصات كامل تورهاي مسافرتي وجود دارد، به طوري كه علاقه‌مندان مي‌توانند قبل از خريد تور از برنامه‌هاي گردشگري طول سفر، مشخصات هتل و پرواز خود اطلاع پيدا كرده و بهترين تور تابستان را انتخاب كنند.

شركت خدمات مسافرتي اسرا پرواز (ايوار) با بيش از ۱۴ سال سابقه به عنوان مجري تخصصي تور ‌ هاي اروپا، با برآورده ساختن رويا ‌ هاي مسافران، خاطراتي خوش و فراموش ‌ نشدني را برايشان رقم ميزند .

اجراي تور ‌هاي متنوع اروپا

به صورت انفرادي و تركيبي در بازه‌هاي ‌ زماني ۵ الي ۲۹ روز و همچنين اجراي تور پاريس به صورت هفتگي، از ويژگي ‌ هاي منحصر به فرد ايوار به حساب مي ‌ آيد. دامنه ‌ ي تور ‌ هاي اروپاييِ ايوار از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب اين قاره‌ي سبز گسترده شده است و بيشترين قدرت انتخاب به شما داده شده است كه در قالب ‌ هاي انفرادي و گروهي اجرا مي‌شود.

شركت ايوار كارگزار تورهاي خروجي بيش از ۱۰۰ شركت خدمات مسافرتي در كشور است و اجراي بيش از 50 مسير مختلف در طول هر فصل به مقصد اروپا (فقط در قسمت اجراي گروهي) با تكرار چندباره، ايوار ‌ را در صدر فهرست اجرا كنندگان تور اروپا و تور روسيه در ايران قرار داده است. اين پكيج ‌ ها مسير ‌ هاي متنوعي از اروپاي شرقي (مجارستان، جمهوري چك و ...) تا اروپاي غربي (ايتاليا، فرانسه، آلمان و ...) و منطقه ‌ ي اسكانديناوي (فنلاند، نروژ، دانمارك و سوئد) را در برگرفته است.

همچنين ايوار به عنوان نماينده انحصاري خطوط ريلي اروپا در ايران، قادر به رزرو و خريد بليط قطار در تمامي كشور ‌ هاي اروپا و ديگر كشور ‌ ها نظير كانادا، ژاپن، كره، هند، روسيه و ... است كه تجربه ‌ اي نو و بي ‌ نظير از زيبايي­هاي مسير، آسايش، امنيت و سرعت را براي همسفران خود به ارمغان مي ‌ آورد. حسن سابقه و ارتباط مثبت و طولاني اين شركت با سفارتخانه كشورهاي مختلف در ايران و همچنين اعمال شرايط خاص در امر گزينش متقاضيان سفرهاي برون مرزي به‌ويژه به مقاصد اروپايي، فراهم كننده شرايطي ايده آل جهت دريافت رواديد مسافران گرامي تورهاي اين شركت با صرف كمترين زمان و انرژي گشته است.

ايوار به عنوان يكي از باتجربه‌ترين و معتبرترين آژانس‌هاي مسافرتي ارائه دهنده تورهاي اروپا با ارائه تورهاي ويژه، محبوبيت خاصي ميان علاقه‌مندان به سفر پيدا كرده است.

ارائه خدمات ويژه و با كيفيت از شروع تا پايان سفر، قيمت‌هاي منحصر به فرد و تجربه بالا در ارائه تورهاي لوكس، برخي از دلايل محبويت ايوار است.

شركت خدمات مسافرتي اسرا پرواز (ايوار) با بيش از ۱۴ سال سابقه به عنوان مجري تخصصي تور‌هاي اروپا، با برآورده ساختن رويا‌هاي مسافران، خاطراتي خوش و فراموش‌نشدني را برايشان رقم ميزند.

اجراي تور‌هاي متنوع اروپا به صورت انفرادي و تركيبي در بازه‌هاي‌ زماني ۵ الي ۲۹ روز و همچنين اجراي تور پاريس به صورت هفتگي، از ويژگي‌هاي منحصر به فرد ايوار به حساب مي‌آيد. دامنه‌ي تور‌هاي اروپاييِ ايوار از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب اين قاره‌ي سبز گسترده شده است و بيشترين قدرت انتخاب به شما داده شده است كه در قالب‌هاي انفرادي و گروهي اجرا مي‌شود.

همچنين ايوار به عنوان نماينده انحصاري خطوط ريلي اروپا در ايران، قادر به رزرو و خريد بليط قطار در تمامي كشور‌هاي اروپا و ديگر كشور‌ها نظير كانادا، ژاپن، كره، هند، روسيه و ... است كه تجربه‌اي نو و بي‌نظير از زيبايي­هاي مسير، آسايش، امنيت و سرعت را براي همسفران خود به ارمغان مي‌آورد. حسن سابقه و ارتباط مثبت و طولاني اين شركت با سفارتخانه كشورهاي مختلف در ايران و همچنين اعمال شرايط خاص در امر گزينش متقاضيان سفرهاي برون مرزي به‌ويژه به مقاصد اروپايي، فراهم كننده شرايطي ايده آل جهت دريافت رواديد مسافران گرامي تورهاي اين شركت با صرف كمترين زمان و انرژي گشته است.

شركت ايوار كارگزار تورهاي خروجي بيش از ۱۰۰ شركت خدمات مسافرتي در كشور است و اجراي بيش از 50 مسير مختلف در طول هر فصل به مقصد اروپا (فقط در قسمت اجراي گروهي) با تكرار چندباره، ايوار‌ را در صدر فهرست اجرا كنندگان تور اروپا و تور روسيه  در ايران قرار داده است. اين پكيج‌ها مسير‌هاي متنوعي از اروپاي شرقي (مجارستان، جمهوري چك و ...) تا اروپاي غربي (ايتاليا، فرانسه، آلمان و ...) و منطقه‌ي اسكانديناوي (فنلاند، نروژ، دانمارك و سوئد) را در برگرفته است.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۳۲:۱۲ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)

شناختي بر غذاهاي محلي

سفر به شهرهاي توريستي معروف در اروپا جزو روياهاي بسياري از مردم جهان است .

علاقه مندان به گردشگري در سراسر دنيا اهميت خاصي به اروپا ميدهند و شهرهاي توريستي معروف اروپا در تمام طول سال پذيراي ميليون ها توريست از نقاط مختلف جهان هستند

پاريس فرانسه ، ونيز و رم ايتاليا ، مادريد و بارسلون اسپانيا جزو محبوب‌ترين مقاصد گردشگري اروپا هستند كه در ايران نيز طرفداران بسياري دارند و درواقع سفر به اين شهرها جزو آرزوها و روياهاي علاقه‌مندان به گردشگري است.

معماري منحصر به فرد اين شهرها، ساختمان‌ها و موزه‌هاي كه نمايش دهنده تمدن بشريت هستند، در كنار طبيعت بسيار زيبا برخي از دلايل اصلي جذابيت اين شهرهاي زيباست.

اما با توجه به هزينه‌هاي سفر و شرايط خاص تهيه ويزاي شنگن براي تور ايتاليا ، فرانسه و اسپانيا ، اگر بتوانيم به اين شهر ها سفر كنيم بهتر است به نحوي برنامه ريزي كنيم كه در طول سفر بتوانيم از مدت كوتاه سفر بهترين استفاده را ببريم و از مهمترين جاذبه هاي توريستي اين شهرها ديدن كنيم.

يك تعطيلات رؤيايي با گردش در يكي از بهترين شهرهاي اروپايي مي‌تواند هديه‌اي فوق‌العاده براي فرزند شما باشد و به رشد و ارتقاي او كمك كند.

در سفر به اروپا رستوران‌ها، هتل‌ها و فعاليت‌هاي خانوادگي و مناسب سفر با كودكان و نوجوانان به طور فراوان يافت مي‌شود. در اين مطلب شهرهاي اروپايي كه در اولويت بازديد هستند را به شما معرفي مي‌كنيم تا بهترين و مناسب‌ترين سفرهاي خانوادگي را تا پيش از اينكه فرزند شما به هجده سالگي برسد با هم تجربه كنيد.

اغلب تصميم براي برنامه‌ريزي يك سفر خانوادگي به رم ختم مي‌شود چرا كه اين پايتخت تاريخ باستان با غذاهاي خوشمزه و جاذبه‌هاي تحسين برانگيز هر گردشگري را مجذوب خود مي‌كند. متناسب با مقطع تحصيلي فرزندتان مي‌توانيد او را به واتيكان يا كولوسئوم ببريد كه اندوخته‌اي براي آينده‌ي علمي او باشد. در بين بازديدها با خوراكي‌ هاي ايتاليايي مثل ژلاتو و پيتزاي رومي از خود پذيرايي كنيد. تور ۸ روزه ايتاليا آژانس ايوار، مي‌توانيد انتخاب خوبي براي بازديد از رم، فلورانس و ونيز باشد.

ايتاليا شهرهاي زيباي فراواني دارد اما از نظر تاريخ، هنر و معماري، فلورانس شهري بي‌رقيب است. در اين شهر مي‌توانيد آثار به‌جا مانده از رنسانس را ببينيد؛ به هر حال اين شهر محل تولد اين جنبش قرن چهاردهمي است. سانتا ماريا دل فيوره و باسيليكاي سانتا ماريا نوولا از نمونه بناهاي دوره‌ي رنسانس هستند. پونته وكيو (Ponte Vecchio) و اوفيتزي از ديگر جاذبه‌هاي فلورانس هستند و مكان‌هايي ايده‌آل براي عكاسي به‌شمار مي‌روند.

اگر در تور ايتاليا به شهر «ميرابيلانديا» (Mirabilandia) رفتيد، رولركوستر عظيم شهر به نام آي اسپيد (iSpeed) را از دست ندهيد. اين ترن هوايي با سرعت ۱۲۰ كيلومتر بر ساعت اوج گرفته و به بالاي كلاهك مسير مي رسد كه حدود ۵۵ متر ارتفاع دارد و سپس با شيب ۹۰ درجه به سمت زمين روانه مي شود و سلسله اي از فراز و فرودهاي هوايي، چرخش هاي تند و معكوس را در مسير يك كيلومتري به همراه مي آورد. آي اسپيد سه قطار دارد كه هر كدام ۱۲ مسافر را حمل مي كنند.

اين مجموعه از ۳ قله در رشته‌كوه مشهور دولوميت (Dolomite) در شمال شرقي ايتاليا واقع شده‌اند. اين سه قله چيما پيكولا (Cima Piccola) به معناي قله كوچك، چيما گرآنده (Cima Grande) به معناي قله بزرگ و چيما اوِست (Cima Ovest) به معناي قله غربي نام دارند. اين سه كوه در ارتفاع ۲,۹۹۹ متري واقع شده‌اند.

مسيرهاي متعددي براي رسيدن به اين كوه‌ها وجود دارد. مناظر در طول اين مسيرها نيز ديدني هستند. هر ۳ قله، كوه تره چيمي دي لاواردو (Tre Cime di Lavaredo) را تشكيل مي‌دهند و بهشتي واقعي براي تمامي كوهنوردان هستند.

شايد ماترهورن بلندترين قله در رشته‌كوه آلپ نباشد، اما هيچ كوهي در آلپ يا در سراسر دنيا به زيبايي ماترهورن وجود ندارد. اين كوه يك جاذبه‌ي اسرارآميز است. ماترهورنِ هرمي‌شكل در مرز بين سوئيس و ايتاليا قرار دارد. ماترهورن ۴,۴۷۸ متر بالاتر از سطح دريا قرار دارد و يكي از بلندترين قله‌هاي سوئيس است. اين كوه بسيار پرشيب است، بنابراين بالا رفتن از آن به تلاش زيادي نياز دارد.

منبع: بلاگ فا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۴۵:۵۰ توسط:گردشگر موضوع: نظرات (0)